Sunday, July 14, 2013

PRK Kuala Besut: Fitnah Terbaru Buat Calon BN

Fitnah terbaru di Kuala Besut yang menyatakan calon BN bukan orang tempatan.  Mungkin PAS sudah terdesak memandangkan mereka tersalah pilih calon kerana menganggap calon ‘Cari Makan’ yang ada lesen kontraktor adalah calon yang terpilih? 

Belum menang sudah mengeluarkan manifesto yang beliau  ingin mengupah orang untuk memikul kerja beliau sebagai wakil rakyat di situ?  Inikah pendekatan baru PAS? Adakah ini menunjukkan budaya kerja PAS yang sebenar?

Kita tidak boleh salahkan PAS kerana pada mulanya mahu memillih intan terpilih tetapi terkena buku tebu?  Sebelum ini memang Che Long selalu menyumbang dana untuk kempen PAS?  Apakah kerana begitu terdesak, calon SPM gred 3 cari makan ini mahu memfitnah di bulan puasa? 

Tengku Zaihan di Fitnah Pengikut Calon ‘Cari Makan’

Posted by TerengganuToday.com on July 12, 2013

tengku zaihan BN

SEBELUM cerita ini menular lebih jauh ke markas-markas PAS, perlu dijelaskan bahawa calon BN, Tengku Zaihan dilahirkan di Kampung Baru, Kuala Besut.

Tengku Zaihan memulakan alam persekolahan di Sek. Keb. Chukai, Kemaman dan seterusnya ke Sek. Men. Sains Dungun kerana mengikut ayahnya, Ustaz Che Ku Abd Rahman yang bertugas di Kemaman sebagai Pegawai Penyelaras Pentadbiran Masjid Daerah Kemaman.

Tengku Zaihan agak rapat dengan golongan petani, nelayan serta penduduk yang terlibat dengan banjir dan hakisan pantai di Besut semasa beliau bertugas sebagai Jurutera JPS Daerah selama kira-kira lima tahun (2008-2013) sebelum bertukar ke JPS Putrajaya tiga bulan yang lalu.

Isterinya bertugas sebagai guru di Sek. Keb. Kuala Besut dan Tengku Zaihan ahli UMNO di Cawangan Taman Seri Seratus, Kuala Besut

Tapi, pengundi Besut masih ingat calon PAS, Nasharuddin Mat Isa bertanding di Parlimen Besut pada PRU 11 tahun 2004. Beliau orang Besut ke?

fauzi

Suka memfitnah sudah menjadi makanan harian mereka walaupun bulan Ramdhan mereka tidak pernah serik & terus membuat perkara yang mengaibkan orang .

Cuba kita tengok video Manifesto PAS ini?  Kalau calon PAS SPM Gred 3 memang PAS akan cuba mencari jalan untuk menjatuhkan pihak BN tidak kira apa juga cara sekali pun. 

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda