PBB Bekenu Sokong Pencalonan Semula Ahmad Lai!

Perjumpaan yang dihadiri oleh badan induk, pemuda, wanita dan ketua-ketua ranting telah sebulat suara bersetuju untuk menyokong pencalonan semula YB Haji Ahmad Lai di Sibuti. Ini berdasarkan perkhidmatan beliau yang begitu cemerlang dalam membangunkan kawasan Sibuti. Rakyat juga sangat berpuas hati dengan prestasi beliau dan berharap agar perkhidmatan beliau diteruskan serta dicalonkan semula untuk penggal yang kedua menjelang PRU13 kelak.

Showing posts with label Nurul Izzah. Show all posts
Showing posts with label Nurul Izzah. Show all posts

Sunday, January 13, 2013

Himpunan 50 Ribu Vs Jutaan Belia


Kita bagi chance kat Mat Syabun, kalau dia tidak dapat 1 juta peserta maka Anwar mungkin tak bagi dia stand time PRU13 kelak!

Himpunan penyokong Pakatan haram cuma mampu membawa 50 ribu peserta di mana 5 ribu Anti-Lynas cuma bayangan, kerana tidak nampak batang hidung sebab hiding kat belakang rumah.

Kalau Najib berjaya menghimpunkan cuma 2 juta belia sebelum ini dan tidak termasuk lagi ibu bapa belia, tetapi Mat Syabun cuma berjaya menarik 3 ribu orang mahasewel daripada 300 ribu mahasiswa.

Nampaknya Najib lebih popular sekali lagi bertanding dengan Mat Syabun mahu pun Anwar! Terimalah indicator awal ini di mana kita sedar bahawa Pakatan Haram bakal tumbang menjelang PRU13!
Papa Masih Tak Nak Dengar! Mat Syabun Tu Kaki Kelentong!

Himpunan Kebangkitan Rakyat cuma dapat mengisi stadium yang mampu memuatkan 30 ribu peserta sahaja. Tambah tolak yang diluar dan juga tak sampai stadium jadilah nilai 50 ribu!
Sebelum ini Himpunan Jutaan Belia mampu menggegarkan Putrajaya!  Belum lagi ibu bapa kepada belia yang turun!!

Fakta KL112 - Mimpi Mat Sabu Sebelum Hadas Besar

www.papagomo.com

Demo Pakatan Pembangkang semalam gagal disebabkan beberapa fakta yang anda semua perlu tahu.

Pendemo yang datang semalam tu sebenarnya adalah :

1) 80% penyokong tegar Pakatan.

2) 10% pulak merupakan budak-budak yang di gantung Universiti yang turut membawa sama awek mereka.

3) 5% artis-artis yang dah tak laku RTM, TV3 sama Astro seperti Bob Lokman dan Abby Ababi.

4) 5% lagi merupakan anak-anak ahli Pakatan yang diheret menjadi perisai.

Manakala lagi 950 ribu rakyat yang Mat Sabu katakan sebelum ini itu cuma mimpi dia sebelum mandi hadas Besar.

Hahahahahaha... Mat Sabu kata 1 juta rakyat... Mana mana mana? Kah Kah Kah

Saturday, April 14, 2012

KL Lumpuh Akibat Demo PTPTN!?!?!

Berikut adalah suasana sekitar demo PTPTN siang tadi!!!??  Kredit kepada Keris Putera!?!  Kelihatan para pemimpin pakatan haram yang mengetuai mahasewel ini!!??  Semua minta percuma!?!?!  

Semasa susah mendapat pinjaman, mereka juga yang merayu tetapi apabila sudah dipinjam maka mahu dihapuskan segala hutang!?!!??

Nampak semacam berbaur politik memandangkan Adam Adli yang terkenal sebagai lembu Nurul Izzah mengetuai perarakan!!?  Memandangkan pihak pembangkang memang ketandusan isu kerana penyelewengan mereka kian terbongkar satu per satu!!!?!?!!?  Mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk melarikan diri daripada topik sebenar!!?!??  Hakikatnya pembangkang kurang mendapat sokongan sekarang ini lihat sahaja demo hari ini melihatkan kekuatan seramai 300 orang menurut laporan daripada biaqpila!!!?!?  

Bagaimana pula waktu demo bershit 3 kelak!?!?  Mungkin cuma pemimpin pakatan dan ketua cawangan yang akan dipanggil untuk turun padang!!?!?  Yang lain akan duduk di rumah melihat tv dan mencuci rumah, membasuh pakaian kotor serta meluangkan masa bersama keluarga!?!!?!?






 

 

Wednesday, April 4, 2012

Rugi RM177 Ribu Akibat Dikelentong Oleh Nurul Izzah!?!?!?

Rugi RM177 ribu akibat percaya kelentong Nurul Izzah?!!?! Inilah kesan daripada mempercayai Pakatan Haram!?!?  Bapak borek anak rintik!!?  Memang jelas sekali menggambarkan keadaan pakatan haram yang dipenuhi dengan kes rasuah dan bermacam lagi amalan songsang!?!?!

Perangai anak tidak lama lagi menyerupai bapanya!?!?!  Kesihan penghuni flat 4 tingkat Kerinchi yang ditipu!?!?  Apakah yang telah dijanjikan oleh Nurul Izzah kepada mereka?!?!  Agaknya China Doll ataupun Jam Omega ori milik Anwar Ibrahim?!?!!?
Kenapa Orang Luar Nurul Izzah?
Oleh BLP
Persoalan kenapa Nurul Izzah, MP terpower dalam cerekawala membawa orang luar menceroboh masuk Flat 4 Tingkat semalam terjawab juga akhirnya pada jam 230 petang tadi.


Gambar: Hadirin yang datang untuk mengambil kunci PPR mereka

Sehari selepas “pertempuran berdarah” di perkarangan Flat 4 Tingkat Kerinchi, mereka yang dikatakan tidak bersetuju pindah telah menyerah balik surat dan mengambil kunci PPR masing-masing. Wartawan BLP yang turut diundang oleh penduduk setempat melihat sendiri bagaimana 24 dari 34 penduduk yang tertipu oleh Nurul Izzah datang untuk mengambil kunci masing-masing. Selebihnya sudah menandakan persetujuan tetapi tidak berkesempatan untuk hadir bersama disebabkan hal masing-masing pada waktu tersebut. Pihak BLP akan memberi pengemaskinian jumlah dari masa ke semasa.

Apapun, dari raut wajah mereka yang hadir petang tadi, wartawan BLP melihat dengan sendiri kesedihan mereka kerana terperangkap dalam permainan politik Nurul Izzah. Bukan sahaja mereka dipulau oleh rakan-rakan rapat, tertindas, tinggal dalam kedaifan selama dua tahun, mereka juga kerugian ratusan ribu ringgit dan pelbagai kemudahan yang lain. Semua akibat janji-janji yang ditabur dan tidak ditunaikan oleh Nurul Izzah.
Kami mendengar keluhan sesetengah dari mereka yang hadir petang tadi, akan bagaimana Nurul Izzah telah menjanjikan bulan dan bintang namun tidak dapat menunaikan satu pun janji kepada mereka. Mereka menanamkan rasa kesal kerana termakan helah dan sandiwara politik Nurul Izzah. Wartawan BLP juga sebak melihat kelibat Hj Hashim Selit yang sebelum ini begitu lantang hadir untuk mengambil kunci PPR beliau. Wajah Hj Hashim menunjukkan seribu makna.
Gambar: Haji Hashim meluahkan perasaan

Justeru persoalan yang membara pada hari ini ialah, Nurul Izzah hadir semalam bagi pihak SIAPA? Jika hari ini mereka bersetuju untuk ambik kunci, dia memperjuangkan SIAPA?

Jawapannya ialah beliau hadir semalam hanya kerana sandiwara politik dan disebabkan itulah Nurul Izzah terpaksa mengharapkan sokongan NGO Bukan Melayu dan Kumpulan Siswa dari luar. Kita perlu ibaratkan sandiwara politik semalam seperti kita sudah bersetuju untuk menjual motosikal dengan harga RM250 kepada bengkel tetapi Nurul Izzah datang dan mengatakan harga tersebut tidak adil, kita patut dapat RM350 kerana motosikal sudah bikin, ekzos baru tukar. Dia menjanjikan yang dia akan memperjuangkan agar kita mendapat RM350 untuk motosikal tersebut.

Tetapi setelah dua tahun, tanpa apa-apa usaha dari pihak beliau, motosikal kita makin rosak. Bengkel yang sama hanya mahu beli dengan harga RM150, itu pun untuk dijadikan besi buruk. Sedangkan rakan-rakn kita yang lain sudah menjual dengan harga lebih dari pasaran RM250 pada dua tahun lepas. Tak bebulu ke beb?. RM350 yang dijanjikan oleh beliau tinggal kenangan dan janji manis. Adakah kita akan berdiri sebelah Nurul Izzah? Sudah tentu tidak. Disebabkan itulah Nurul terpaksa memanggil orang luar untuk meramaikan Majlis beliau. Dan sebab itu jugalah BERLAKUNYA PERKARA PERKARA YANG TIDAK DIINGINI di bumi Lembah Pantai ini.
Gambar: Tidak lagi tertipu!

Apa yang terang lagi bersuluh yang sebenarnya bukan sahaja Nurul Izzah tidak memperjuangkan hak mana-mana penduduk Flat 4 Tingkat malah beliau bertindak untuk MENIDAKKAN nikmat yang bakal diterima oleh penduduk setempat di situ. Ikuti pendedahan BLP seterusnya bagaimana kumpulan 34 rugi sebanyak RM177 ribu

Kronologi Cinta Terlarang Nurul Izzah dan Adam Adli di Flat 4 Tingkat Kerinchi!?!?!

Kronologi Flat 4 Tingkat Kampung Kerinchi yang mencetuskan kontroversi apabila mahasewel dihentak penduduk tempatan!!??  Apa kaitan Nurul Izzah buat field trip dengan mahasewel!?!?!  Adam Adli sudah menjadi budak jambu Nurul Izzah pula sekarang?!?!!  Mahasewel dibawa ke Kampung Kerinchi untuk membuat penyelesaian atau provokasi?!?!  Ikutilah kronologi tragedi Nurul Izzah dan Adam Adli!?!  Terima kasih kepada rakan blogger Berita Lembah Pantai!?!?!
Kisah Sebenar Insiden Flat 4 Tingkat Kerinchi
oleh BLP
Gambar: Perkarangan Flat 4 Tingkat Yang Menjadi Medan Pertempuran
Malam semalam, wartawan BLP terima SMS daripada rakan-rakan yang mengatakan akan berlaku protes di kawasan Flat 4 Tingkat Kerinchi pagi ini.

Berdasarkan makulmat serba ringkas tersebut, wartawan BLP berkumpul di kawasan Flat 4 Tingkat Kerinchi untuk menyaksikan dengan sendiri perkembangan pembangunan Flat 4 Tingkat Kerinchi yang sudah lama mendapat liputan media massa. Rugi kalau miss beb, headline story ni.

Gambar: Penduduk Mula Berkumpul. Ramai pak cik dan mak cik yang sudah berumur

8 pagi – Wartawan BLP mula lihat Penduduk Flat 4 tingkat Kerinchi berkumpul di perkarangan Flat 17 Tingkat. Pada mulanya wartawan BLP nampak ramai Pak Cik yang berkopiah dan mak cik yang hadir. Terkejut jugak, ingatkan protes ni selalunya anak-anak muda.

Rupa-rupanya mereka ini sebenarnya terdiri daripada 433 keluarga yang sudah hampir dua tahun berpindah dan sehingga sekarang menanti pelaksanaan pembangunan semula kawasan Flat 4 Tingkat Kerinchi ini. Mereka nampak tenang dan suasana boleh diibaratkan seperti majlis kahwin, terutama kerana mereka merupakan jiran tetangga yang sudah berdekad tinggal bersama.

Wartawan kami menerima maklumat sekumpulan siswa seramai 15 orang sudah berkumpul di LRT Universiti menunggu kehadiran MP yang tiada tolok bandingnya, Nurul Izzah.

8.40 pagi - Beberapa anak muda yang memakai baju biru dengan logo Persatuan Penduduk hadir membawa beberapa kain rentang dan mengedar risalah yang menceritai keperitan mereka yang sudah menunggu begitu lama. Keadaan masih tenang.

9 pagi - Penduduk yang hadir diketuai oleh Pengerusi Persatuan Penduduk, Tuan Hj Aziz mula mengangkat sepanduk dan melaungkan agar kerja pengosongan dijalankan secepat mungkin. Mereka ini bukanlah terdiri dari kalangan siswa atau orang luar tetapi semua dari kalangan majority besar penduduk yang telah memilih untuk membangunkan kawasan mereka. Permintaan ini, BLP dimaklumkan bukanlah baru malah ia mula-mula dicetuskan lebih daripada 20 tahun lepas. Lihat sahaja gambar ini, makcik yang naik kerusi roda pun turut turun untuk meluahkan perasaan mereka.

930 pagi - anak-anak muda pula mengambil giliran dengan melaungkan “kami nak pembangunan!”. “jangan haling hak kami!”. Keadaan sudah mula terasa panas. Tiba-tiba sekumpulan daripada mereka berpecah, ada diantara mereka yang bergegas menaiki anak tangga dari perkarangan Flat 17 tingkat menuju ke Flat 4 Tingkat. Rupa-rupanya mereka mendengar khabar bahawa MP paling hebat dalam dunia, Nurul Izzah sudah sampai di Flat 4 Tingkat bersama 10 orang yang kebanyakannya berbangsa Cina dari NGO Permas, Kumpulan Siswa dan beberapa orang berbangsa India. “Orang Luar dah masuk tanah kami!” keluh seorang pak cik. Dalam masa kurang 15 minit kumpulan Penduduk yang berkumpul di 17 tingkat sudah berada di railing menghadap Flat 4 Tingkat. Jumlah penduduk ketika ini berjumlah lebih dari 300 orang. Kami lihat ada pak cik, pak cik yang tidak mahu turun. “Semalam kita dah bincang, tak mahu pergaduhan”. “Tapi lihatlah, itu bukan orang kampong kita dengan Nurul Izzah. Entah siapa yang dibawanya” jawab mereka. Keadaan sudah semakin genting.
Gambar: Nurul bersama orang luar berbangsa India masuk ke Kampong

10 pagi – Mak cik-mak cik yang membawa kain rentang bertindak dahulu untuk turun ke perkarangan Flat 4 Tingkat. Kemudian semua penduduk turun dengam membawa kain rentang. Mereka ditahan oleh pihak polis yang menyekat mereka agar tidak turun berhadapan dengan kumpulan seramai 50 orang yang bersama Nurul Izzah. MP yang paling power dalam dunia ketika itu sedang memberi wawancara kepada laman-laman portal milik mereka. Anak-anak muda dari Persatuan Penduduk mula melaungkan “Buat apa Tanya dia? Tanya kami yang telah dianaiya!”
Gambar: Persatuan Penduduk turun ke perkarangan Flat 4 Tingkat, berdepan dengan
orang luar yang dibawa oleh Nurul Izzah

11 pagi – Penduduk mula berang apabila ahli NGO Permas yang bukan berbangsa Melayu dan tidak pernah turun ke Flat 4 Tingkat sebelum ini memberi wawancara.
Tetapi keadaan masih terkawal. Namun, melihat keadaan yang tidak ada apa-apa pergerakan ini, beberapa pelajar yang dikerah oleh Nurul Izzah, diketuai oleh Adam Adli mula naik keatas Flat tersebut dan mula memeriksa bilik-bilik satu persatu. Sesetengah daripada mereka mula melaung-laungkan slogan PKR dan mengibarkan bendera hitam.
Wartawan BLP sendiri melihat provokasi terhadap penduduk ini. Hakikatnya, orang awam memang tak boleh berada di tapak masa operasi sedang di jalankan. Adam yang diiringi oleh Ekhsan Bukharee dan rakan-rakan mereka dengan selamba terus masuk ke rumah-rumah.MP terhebat seantaro dunia mengetuai mereka menaiki Flat ini.
Gambar: Wakil NGO Permas berbangsa Cina memberi wawancara mengenai Flat 4 Tingkat, menaikkan kemarahan Penduduk

Wartawan BLP sendiri melihat provokasi yang dilakukan oleh kumpulan Adam Adli ini mengundang kemarahan penduduk setempat.

Benteng polis yang menahan ratusan Penduduk ini mula longgar dan ramai diantara mereka terutama anak-anak muda mengikuti jalan tepi untuk berhadapan dengan kumpulan Adam Adli yang terus melaungkan provokasi.

Beberapa anak muda yang memakai seragam Persatuan Penduduk berwarna biru mula naik ke atas untuk meminta Nurul Izzah dan orang-orang luar ini untuk tidak memasuki tanah mereka.

Pergaduhan bermula apabila dalam kemarahan beberapa orang anak muda dari Persatuan cuba untuk mengambil bendera hitam yang tergantung di bangunan. Kumpulan Adam Adli yang memang sudah terkenal dengan provokasi bendera mula bertindak liar. Insiden tolak menolak berlaku. Beberapa orang sempat mengambil rakaman video insiden bendera yang memulakan pergaduhan ini (Editor: pihak BLP sedang berusaha untuk mencari video ini dan jika anda mempunyai rakaman diharapkan dapat berhubung terus dengan wartawan kami.)

Seorang daripada anak muda Persatuan penduduk terkena tumbukan kumpulan Adam Adli dan kami terima laporan ada yang terkena ludahan kumpulan siswa ini. Ini merupakan tindakan luar batasan yang membuatkan pergaduhan tidak dapat dielakkan. Dua orang Pemuda dari Persatuan Penduduk yang berada di tingkat bawah yang sempat menyaksikan insiden ini naik amuk dan mula menuju keatas.

Gambar: Rakan-rakan Adam Adli terus memberi provokasi kepada Penduduk
Polis yang berada disitu bertindak untuk mengiringi Adam Adli dan orang kanannya Ekhsan turun dari Flat 4 Tingkat.Diakui wartawan BLP sendiri menyaksikan bagaimana anak-anak muda dari Persatuan Penduduk mula “naik angin” dan seorang daripada mereka melepaskan tumbukan kepada Adam Adli ketika beliau turun dari tangga. Tetapi lihat sahaja gambar Ekhsan yang walaupun diiringi dengan begitu tertib oleh pihak polis yang khuatir akan keselamatan beliau sempat lagi melakukan provokasi terhadap penduduk.

1145 pagi - Keadaan kembali reda apabila FRU masuk ke kawasan dan menyuraikan kumpulan yang sedang berkumpul. Wartawan BLP sempat menemuramah beberapa warga ibu, ada yang menangis melihat perlakuan siswa dan NGO yang datang dari luar hanya untuk membuat kacau di tempat orang. Anak-anak muda yang masih berang cuba dikawal oleh rakan-rakan mereka tetapi apa yang nyata ialah percaturan politik Nurul Izzah untuk menidakkan hak majoriti penduduk di situ tidak boleh lagi dipandang dengan sebelah mata.

Persoalan yang mungkin anda tanya, kenapa Nurul Izzah melakukan provokasi dengan membawa orang dari luar Flat 4 Tingkat?. Kenapa Adam Radli dan konconya yang sebelum ini tidak pernah berada di kawasan itu boleh tiba-tiba muncul?

Sedangkan jelas dan nyata yang dibenarkan disitu pada hari ini ialah penduduk dan penjawat awam yang berkaitan?.

Tuesday, April 3, 2012

[Video] Adam Adli Dibalun Oleh Penduduk Kampung Kerinchi!?!?!?

Adam Adli yang pernah menurunkan gambar PM di PWTC kini terlibat dengan penduduk pangsapuri PKNS bersama dengan Nurul Izzah!?!?  Menurut saksi mereka melihat Adam Adli telah ditumbuk oleh penduduk tempatan semasa berada dalam pangsapuri tersebut!!?!?  Mungkin penduduk setempat takut dengan kehadiran Adam Adli maka akan berlaku sesuatu yang tidak dingini seperti yang pernah berlaku di UPSI!!?  Itulah sebab agaknya Adam Adli yang berkali-kali disuruh beredar dari kawasan tersebut tetapi degil dan tetap berkeras mahu berada di pangsapuri tersebut mengakibatkan dia ditumbuk!!!?!  

Berikut adalah laporan oleh nana dari Penang yang berada di tempat kejadian ketika berlakunya pergaduhan!!?!? 
VIDEO ADAM ADLI KENA TUMBUK

oleh Mat Kilau Penang


Rundingan 34 penduduk pangsapuri PKNS Kampung Kerinchi dekat Kuala Lumpur bersama pihak berkuasa tempatan (PBT) yang mahu merobohkan kediaman mereka pagi ini dicemari oleh insiden aktivis pelajar, Adam Adli yang mengaku ditumbuk.

Menurut saksi kejadian, Adam Adli Abd Halim kelihatan ditumbuk ketika menuruni pangsapuri empat tingkat itu oleh lelaki, dipercayai penduduk setempat.

Adam yang hadir bersama seorang lagi aktivis pelajar Ekhsan Bukhari kelihatan mengalami kecederaan di bahagian bibir dan mata.Adam kini sedang membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Pantai Baharu. 



Baca Blog Dalam Facebook Anda