Friday, June 29, 2012

PAS Juga Kena Tipu Akibat Lynas!?!

Puak PAS yang masih turun untuk menentang Lynas memang tidak mendengar beduk!  Thorium yang dikatakan mengandungi radioaktif cuma seperti lampu pam minyak gas! Kalaulah Thorium itu berbahaya maka semua orang Melayu sudah menjadi mutan akibat terkena sinaran lampu minyak itu!?! Kini Anti-Lynas menjadi semakin kurang dan cuma segelintir sahaja yang masih diperkudakan oleh pembangkang! Mereka yang sudah sedar kini duduk di rumah dan menggunakan lampu minyak gas untuk bersantai bersama keluarga!

Anti Lynas hilang steam

Posted by The Unspinners
 

Gerakan anti Lynas nampaknya hilang 'steam' apabila pembohongan mereka terdedah. Lengang sekali usaha PAS di Penang yang seperti baisa tak tahu cerita mengenai isu ini. Malahan MP mereka sendiri yang pakar nuklear sendiri pun akui Lynas bukan radioaktif. Parlimen telah menubuhkan Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Projek Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) yang mana pembangkang memboikot kerana tahu isu ini adalah non-issue. Baca di sini. Mereka telah mengadakan dua sesi pertemuan dengan NGO-NGO di Universiti Pahang Malaysia di Gambang pada Mei 10 dan 11hb. Pihak yang menuduh bukan-bukan tidak pun membentang bukti saintifik mereka, malahan hanya retorik saja.


Bodoh PAS tersangkut dalam isu perkauman yang mana Cina yang dah kaya mewah masih tamak bila Melayu dapat penglibatan dalam projek ini yang mereka tidak dapat bahagian. Tapi muka tak malu mereka ini satu hari nanti akan kerja di kilang Lynas juga. Sebenarnya Thorium yang mereka timbulkan itu tidak ada isu. Seluruh hiodup orang Melayu dan orang luar bandar mnembesar dengan Thorium. Ingat tak lampu pam?
 
Mentol lampu pam ada Thorium. Ada cerita orang kampung kena radioaktif? Cina menimbulkan isu alam sekitar seolah-olah rare earth dan industri Malaysia sama macam di China yang lepas sekali. Baca sini.

 

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda