Tuesday, December 25, 2012

Bila DAP Jumpa PAS dalam Surau?

Apakah kandungan beg hitam di hadapat 3N? Nik Aziz, Nga dan Ngeh pernah bersemuka dalam surau membawa beg hitam?  Adakah ini ada kaitan dengan isu balak?  Ikutilah pendedahan oleh Jawa Bernam di bawah.

BUKTI TERKINI!! NGA DAN NGEH PERNAH BERI NIK AZIZ 'HADIAH' DALAM SURAU!!

Oleh Jawa Bernam
Foto di atas mungkin gambar biasa.

Cuma yang memusykilkan ialah sebuah bag berwarna hitam dan kelihatan sendat di depan 3N (Ngeh/Ngah/Nik).

Kalau berisi dokumen, apa perlu diangkut sampai ke dalam masjid. Tentu ia amat bernilai. Jangan-jangan dalamnya berisi wang RM1.5 juta (?).

Penglibatan Ngeh & Nga dalam isu tanah balak di Kelantan begitu dikhuatiri oleh Anwar Ibrahim. Blog Gelagat Anwar menulis,

Anwar sempat memberitahu Dr Md Nur Manuty:- 

‘They (DAP leaders) are trying hard to portray as if they are the cleanest party of us all. Now? Voters will surely compare Ngeh Koo Ham’ case to Shahrizat. Mind you, she RESIGNED!’ 
Anwar bersungguh menyampaikan hasrat kepada Karpal agar ‘pressure’ DAP supaya mengambil TINDAKAN DISIPLIN segera dalam isu Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming. Anwar tidak risau dengan PAS – sebab PAS boleh ada ayat quran untuk tenangkan hati pengundi Melayu. DAP? Integriti dan kebolehpercayaan adalah segalanya untuk DAP. Kalau terbukti bahawa mereka terlibat – DAP is gone. 

Anwar sangat khuatir jika kes Ngeh/Nga ini MEREBAK sampai ke pengundi di Sabah dan Sarawak. Budaya ‘kickbacks’ ini tak sepatutnya jadi budaya Pakatan Rakyat.

Sememangnya, telah timbul persepsi bahawa Ngeh & Nga dilihat agresif dalam membina nama mereka sebagai pemain dalam industri pembalakan dan perkayuan.

Kelantan, Kedah, Perak, Sabah dan Sarawak merupakan negeri banyak hutan. Bila Ngeh & Ngah mengambilalih Upayapadu Plantations Sdn Bhd, ia merupakan strategi untuk mencabul hutan di negeri-negeri berkenaan. [Baca SINI].

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda