Wednesday, April 10, 2013

Manifesto BN Adalah Aku Janji Yang Tulen! Ahmad Lai #PRU13 #NAJIB4PM

PR yang menyalin Manifesto BN dan juga Manifesto PAP kini terdiam kerana gagal menunaikan walau 30% daripada manifesto mereka...

PR yang semakin banyak bertelagah sesama sendiri daripada menyelesaikan masalah rakyat dan juga berebut kerusi dilihat seperti kanak-kanak kecil main api?  Adakah pembangkang akan terkubur pada PRU13 ini kelak? 
Penyandang Sibuti Nafikan Manifesto BN Disalin Dari PR

9 April, 2013, Selasa - theborneopost

MIRI:
Manifesto BN oleh Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang diumumkan oleh Pengerusi BN iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak  sememangnya  tidak disalin dari (PR) manifesto Pakatan Rakyat seperti yang didakwa oleh pembangkang.

Penyandang Sibuti merangkap Pengerusi PBB Cawangan Bekenu, Ahmad Lai Bujang menyifatkan dakwaan itu sebagai tidak berasas dan fitnah untuk mencemarkan imej baik BN.

"Secara keseluruhannya, manifesto BN benar-benar meletakkan rakyat sebagai keutamaan untuk menunjukkan komitmen BN dalam memenuhi janji-janjinya," katanya selepas merasmikan Program Koperasi Komuniti di Pusat Aktiviti Bakam di sini semalam.

Beliau menegaskan bahawa rekod prestasi BN yang baik membuktikan BN yang akan memenuhi janji yang dibuat dalam manifesto.

"Sejak pilihan raya umum lepas apabila pembangkang merampas beberapa kerusi BN, mereka hanya dapat memenuhi 15 peratus daripada janji-janji mereka dalam manifesto mereka dan berdiam diri ke atas baki 85 peratusnya," katanya.

Di Sibuti, beliau berkata, pihak pembangkang tidak melakukan apa-apa untuk membangunkan kawasan ini, dan memberitahu mereka untuk menutup mulut mereka dan berhenti mengelirukan rakyat dengan dakwaan tidak berasas mereka.

"Tidaklah perlu untuk pembangkang bercakap mengenai jalan raya dan bangunan, kerana mereka juga tidak mampu untuk membekalkan batu untuk jalan raya," katanya.

Mengenai manifesto pilihan raya pembangkang, beliau berkata ia hanya untuk memancing undi.

Ahmad Lai juga mengucapkan terima kasih kepada kerajaan persekutuan kerana telah memberi perhatian yang lebih kepada Sabah dan Sarawak, beliau berkata balai bomba akan dibina di Batu Niah tahun depan.

Menjawab soalan sama ada beliau akan dicalonkan semula untuk mempertahankan kerusi itu, beliau menasihatkan orang ramai supaya tidak mendengar khabar angin yang mengatakan sebaliknya.

"Spekulasi pada saya telah dibuat oleh pihak-pihak tertentu yang mahu melobi untuk calon kegemaran mereka. Walau bagaimanapun, ia sudah jelas bahawa keputusan akhir mengenai calon pilihan raya hanya terletak pada pengerusi BN Kebangsaan, "katanya.

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda