Wednesday, April 3, 2013

Bubar Parlimen Tapi Pakatan Haram Masih Berebut Kerusi?

Pembubaran Parlimen sudah diumumkan lihatlah Pakatan Haram masih lagi bertelagah berebut kerusi sesama sendiri!  Ikutilah laporan gelagatanwar mengenai situasi di Sabah!
PR Sabah – Retak Menanti Belah???
 
oleh gelagatanwar
Berdasarkan rekod dan siasatan politik yang dijalankan baru-baru ini, beberapa nama yang MESTI diletakkan sebagai calon sudahpun dikenalpasti. PKR sendiri, sudah menamakan senarai MESTI TANDING seperti yang diharapkan oleh aktivis cabang masing-masing.

Isu utamanya sekarang, adalah ruang yang terlalu besar diberikan kepada Bumburing dan Lajim dalam meletakkan calon mereka. Kebanyakan Ketua cabang merasakan kerjasama dengan Bumburing dan Lajim ini hanya menempah maut politik. Kedua-duanya sudah kurang pengaruh.

Di Sabah, PKR akan bertanding sebanyak 11 kawasan parlimen merupakan kawasan majoriti bumiputera Islam. Manakala APS (bumburing) bertanding 6 kawasan majoriti KDM, PAS 3 kawasan, DAP 3 kawasan majoriti cina, PPPS (Lajim) 3 kawasan bumi islam.

- Tuan Haji Ansari Abdullah – Ketua Cabang Tuaran (Ketua) – Encik Anthony Mandiau – Ketua Cabang, PKR (Kota Merudu) – Encik Saidil Bin Simoi – Ketua Cabang, PKR (Kota Belud) – Encik Zainal Bin Atim – Pemangku Ketua Cabang PKR, Putatan – Encik Affendi Bin Abdullah – Ketua Cabang PKR, Pensiangan – Encik Mazri Bin Nasir – Timbalan Pengarah Pilihan Raya, PKR Sabah (Sandakan) – Pemangku Ketua Bahagian Kudat – Ketua Cabang Papar – Ketua Cabang Semporna

Kesemua nama yang dinamakan di atas MESTI diberikan hak dan peluang bertanding. Jika parti membuat keputusan sebaliknya, kita sudah boleh berikan jaminan bahawa PKR akan tewas kerana sabotaj.

Nama seperti Ansari, Mandiau, Saidil, Zainal dan Mazri adalah mereka yang sudah lama aktif dalam PKR. Orang lama. Nasib mereka tak baik kerana selalu bergaduh dengan Azmin. Silap. Gaduh dengan Azmin, ibaratnya bergaduh dengan MALAIKAT MAUT POLITIK di dalam PKR.

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda