Thursday, May 10, 2012

Ambiga Sakit Hati Dengan Panel Rusuhan Siasatan Bersih?!?!

Panel khas untuk menyiasat Rusuhan Bersih telah diumumkan dan diketuai oleh Tun Haniff Omar. Panel ini juga dianggotai oleh golongan pakar daripada pelbagai latar belakang yang sudah semestinya tidak main belakang!?!? Sememangnya Haniff paling layak menangani masalah rusuhan dan boleh memberitahu sekiranya protokol keselamatan polis telah dilanggar dengan dibantu oleh bekas hakim, pakar psikologi, penasihat undang-undang, tokoh korporat dan tokoh media. Semoga panel ini dapat menjaga maruah negara apabila pihak pembangkang yang menjadi dalang rusuhan dan menyalahkan pihak polis apabila mereka gagal mengawal peserta bersih yang kononnya duduk bantah?!?! Ke mana perginya buntut duduk bantah ini?!?! Agaknya sedang bersiap sedia untuk diliwat?!?!

Majlis Peguam yang masih keliru dengan seksualiti mereka sehingga mengadakan mesyuarat luar biasa untuk menetukan orientasi seks ketua mereka adalah lebih baik tidak diajak berunding dan boleh meruncingkan keadaan kelak?!? SUHAKAM mungkin menjadi Suaraharam tidak lama lagi dan akan dibubar kerana tidak menunjukkan kebebasan dan hak rakyat apabila mahu polis dibelasah oleh perusuh Bersih?!?!


Semoga panel ini Bersih seadanya kini dan tidak dicemari oleh anasir main belakang atau keliru dengan seksualiti mereka!!?!

Ibrahim, J., Abdul Rahim, N.,F., 'Haniff Ketuai Panel Bebas Siasat Bersih', Berita Harian Online, 10 Mei 2012, http://www.bharian.com.my/bharian/articles/HaniffketuaipanelbebassiasatBERSIH/Article dicapai pada 10 Mei 2012.

Posted from my iPad

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda