Saturday, May 19, 2012

Guru Adalah Ikon dan Teladan Yang Baik: Ahmad Lai

Sempena sambutan Hari Guru, ahli Parlimen Sibuti sempat merakamkan ucap selamat hari guru disamping menyerahkan geran sebanyak RM 125 000 kepada PIBG dan Lembaga Pengurusan Sekolah di sekitar Sibuti. MRP ini diharap dapat membantu meningkatkan prestasi pelajar dan murid di Sibuti. Keberkesanan seorang guru mendidik dinilai melalui prestasi murid dan pelajarnya.


Guru dan ibu bapa hendaklah bekerjasama untuk memastikan para pelajar mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan sekolah dan juga di peringkat kebangsaan. Ini dapat mengharumkan nama sekolah dan juga nama Sibuti di peringkat negeri Sarawak. Sekiranya sekolah lain boleh melakukannya, tidak mustahil bagi sekolah di sekitar Sibuti!?!?

Semoga guru dan ibu bapa di Sibuti mengembalikan mandat kepada kerajaan BN yang sentiasa memastikan bantuan MRP yang sentiasa diagihkan dengan sama rata secara berterusan di Sibuti!!

Pengarang, 'Guru Sentiasa Dipandang Mulia', theborneopost.com, 18 Mei 2012, http://www.theborneopost.com/2012/05/18/guru-sentiasa-dipandang-mulia/ dicapai pada 19 Mei 2012.

Posted from my iPad

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda