Sunday, May 20, 2012

PAS Berangan-angan Nak Jadi Hero di Bekenu?!?!

Kalau PAS begitu hebat pasti banyak candi di Kelantan sudah tutup dan hudud menjadi undang-undang negeri Kelantan? Tiada lagi kampung yang daif dan masalah banjir pasti dapat diselesaikan!?! Royalti minyak Kelantan pun 0% dan sehingga sekarang masih belum dapat diberi kepada rakyat Kelantan tetapi ada hati berjanji kepada orang Sarawak untuk meningkatkan royalti daripada 5% kepada 20%?!?!


Sekarang ini PAS cuba menjadi hero di Sarawak dan menyembunyikan perkara sebenar yang berlaku di dalam kerajaan PAS di Kelantan?!?! Kalau dah pergi ke Kelantan barulah kita tahu bagaimana situasi sebenar?!? Janganlah mudah terpedaya dengan orang luar dan parti luar yang gagal membawa pembangunan di tempat mereka tetapi cuba menipu orang Sarawak agar menerima nasib yang sama seperti mereka?!?!

Seperti yang dinyatakan oleh YB Rosey, PAS hendaklah bersikap lebih matang dan jangan berperangai seperti budak kaki buli!!!??! Mereka sepatutnya menolong dalam menyelesaikan masalah rakyat dan bukannya menyalahkan kerajaan!?!? Bantulah rakyat dengan ikhlas seperti mereka sudah menjadi negara berkebajikan!?! Kalau dah mampu bagi beras, maggi dan gula, apa salahnya bagi jalan raya, rumah baru, jambatan baru malah bas sekolah atau van jenazah?!?! Ini tidak ada satu pun yang dapat diharapkan dari PAS?!?! Stakat Mat Syabun dan Hadi 'Cawat' Awang belum tentu lagi dapat memerintah negeri dengan baik?!? Kalau nak minta Husam dan Nik Aziz, serupa dah nyanyuk dan belum tentu lagi rakyat Sarawak akan senang di bumi sendiri?!?!? Oleh itu, buat apa sokong PAS kalau di negeri mereka sendiri pun sudah tidak relevan!?!?!!! Jangan jadikan Sarawak seperti Kelantan yang banyak masalah?!?!

Pengarang, 'Tidak Perlu Jadi Wira Cari Kelemahan Kerajaan: Rosey', theborneopost.com, 20 Mei 2012, http://www.theborneopost.com/2012/05/20/tidak-perlu-jadi-wira-cari-kelemahan-kjaan-rosey/ dicapai pada 20 Mei 2012.


Posted from my iPad

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda