Saturday, March 17, 2012

Anwar Pengecut di England?!!!

Anwar jadi kecut apabila RPK mahu berdebat dengan beliau di England!!??  Acara yang sepatutnya diadakan semasa forum wikileaks itu menyebabkan Anwar menyuruh nama RPK digugurkan!!??  Siapakah RPK atau Raja Petra Kamaruddin yang menyebabkan Anwar hilang macho!??  Kalau diikutkan memang sudah lama Anwar kecut telur?!!??  Tetapi kenapa pula Anwar berani berdebat dengan PM?!!!  Kalau berdebat dengan PM dia berani tetapi kalau RPK dia takut?!!  Apakah penyakit yang dialami oleh Anwar Ibrahim!!??

Enggan berdebat dengan blogger: Tindakan Anwar tak konsisten
17/03/2012 7:00pm

IPOH 17 Mac — Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, keputusan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang enggan berdebat dengan blogger Raja Petra Kamaruddin di Kent, England adalah satu tindakan yang tidak konsisten.

Perdana Menteri berkata, “nampaknya dia (Anwar) tidak sanggup (berdebat dengan Raja Petra).”

"Kita mesti konsisten. Bila kita kata kita mengamalkan demokrasi dan kita bersifat terbuka, yang mana dia selalu salahkan kerajaan dengan mengatakan kerajaan (Barisan Nasional) tidak demokratik dan tidak terbuka.

”Tetapi sebenarnya, kalau kita lihat dari segi tindakan mereka seperti tidak membenarkan sesetengah akhbar serta mengharamkan menghadiri persidangan akhbar mereka, apakah itu konsisten dengan apa yang diluahkan mereka selama ini,” katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan bangunan baru Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Wan Hwa 2 yang bernilai RM9 juta di Mengelembu dekat sini, hari ini.

Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas laporan akhbar hari ini yang melaporkan Raja Petra mendakwa Anwar “chicken” (pengecut) setelah meminta penganjur “Forum WikiLeaks” untuk mengeluarkan nama Raja Petra dari senarai peserta forum itu yang berlangsung pada Sabtu di Kent, England.- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda