Friday, March 30, 2012

SPR Dulu Sokong Pakatan Haram?!!??!

Baru-baru ini pihak Pakatan Haram telah menuduh SPR tidak telus!!??  Sekiranya benar tidak telus pastilah Pakatan Haram yang menguasai SPR kerana mereka boleh menang 5 buah negeri dalam Malaysia!!???   Kalau dah nak kalah tu buatlah macam nak kalah!?!?!!?  Bukan salah SPR atau salah siapa!??!  Salah mereka juga yang menobatkan bekas pemimpin No 1 rasuah dalam BN menjadi Ketua mereka!!??
SPR Tak Telus Punca Pakatan Menang 5 Negeri

Written by serangge kitagempur.com
 

Sana tak betul ,sini tak betul,sana salah,sini salah. Episod menyalahkan orang takkan habis selagi mereka tidak memegang Putrajaya. Demo Bersih dianjurkan kata mereka mahukan pilihanraya yang bersih.

Kata merekalah,tapi kerana bersihnya pilihanrayalah banyak negeri yang dahulunya diperintah oleh BN jatuh ketangan pakatan.Mereka ini sebenarnya masih tidak dapat menerima hakikat bahawa rakyat marhain masih mahukan BN sebagai pemerintah di Malaysia.

Propaganda di sebarkan kononnya seluruh Malaysia rakyatnya menyokong pakatan,sedangkan ini kes syok sendiri perasan tak ingat. Mereka bukan saja cuba memainkan persepsi seolah seluruh negara menyokong mereka,padahal bukanya majoriti memilih mereka.

7 pilihanraya kecil dimenangi oleh BN dan undi dari saluran 4 dan 5 mewakili golongan muda begitu banyak mengundi BN.Ini salah satu bukti bahawa orang muda sendiri menolak politik kotor yang dimainkan pakatan.

Anwar dan gerembolan pakatan sebenarnya sudah kehilangan punca bagaimana mahu mengalahkan BN,bohong pun sudah,tipu dan fitnah pun sudah,dituduhnya orang lain kotor sedangkan mereka sendiri yang kotor.

Ada kes di kawasan Parlimen Permatang Pauh sendiri, satu rumah didaftarkan lebih 50 pengundi hantu yang kesemuanya adalah penyokong pakatan. Kerja mengubah pengundi tersebut dilakukan oleh pegawai SPR yang suaminya sendiri adalah orang kuat PAS.

Pengundi hantu yang dibawa masuk oleh pakatan ke parlimen Permatang Pauh dicatatkan melebih 7 ribu orang,kesemua ini untuk memastikan agar Anwar dapat mengekalkan kerusi beliau.

Anwar menutup kerja jahat mereka dengan menuduh orang lain yang bersalah,taktik ini jika kita perhatikan hampir kesemua dakwaan mereka terhadap BN sebenarnya dilakukan sendiri oleh pakatan.

Rakyat ditutup dengan pembohongan sedangkan yang menipu adalah pakatan sendiri.Anda perhatikan setiap dakwaan kepada BN cuba tengok sebaliknya terhadap pakatan,jika diselidiki dan disiasat merekalah yang menjadi dalang tersebut.

Pakatan pembangkang terus berdolak-dalik berhubung isu pembubaran Parlimen di negeri tadbiran mereka sekiranya pilihan raya umum diadakan dalam masa terdekat ini.

Ketuanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebaliknya berkata, isu utama ketika ini adalah ketelusan pilihan raya.

Katanya, keputusan sama ada mahu membubarkan Parlimen adalah bergantung kepada kebebasan sistem pilihan raya negara ini.

"Isu utama yang dibincangkan ialah mengenai proses pilihan raya. Itu adalah isu yang akan mempengaruhi keputusan kami terutama di negeri-negeri tadbiran kami.

"Pilihan sama ada nak buat bersama-sama atau tidak, ia masih terbuka. Kita masih berbincang dengan negeri-negeri (pembangkang) mengenai perkara ini, ada yang berpandangan kita patut adakan serentak dan ada yang tidak, belum ada keputusan lagi," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen, di sini hari ini.

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda