Sunday, March 18, 2012

DAP Sarawak Sinonim Dengan Samseng?!!!

Dengan adanya pendedahan demi pendedahan mengenai Datuk Seri Lau Wei Kiong oleh Azlan Abdullah yang kini terlantar di Hospital Umum Sarawak!???  Pihak DAP telah bertindak biadap tanpa segan silu lagi apabila rahsia mereka sudah dibongkar?!!!  Kini DAP mula menunjukkan belang samseng mereka di sekitar Kuching!!??  
Sewaktu pendedahan?!!
Sila lihat artikel wira kenyalang bagaimana DAP menunjukkan belang mereka?!!  Mereka ingat dengan berbaju kenyalang merah yang digelar Ubah, maka mereka boleh memasuki semua jabatan kerajaan tanpa berpakaian formal?!!!  Mereka sudah taksub dengan burung Ubah sehingga burung tersebut sudah menjadi baju korporat mereka??!!!  Inilah akibatnya melantik jurujual insurans dan pakar jualan terus menjadi ahli parti!!??   Mereka ini juga sudah membawa keadilan di tangan mereka eh silap sudah menunggang keadilan?!!! Mereka ingat dengan menghantar samseng untuk memukul Azlan maka mereka boleh bertindak seperti itu di mana-mana sahaja di Sarawak?!!! Sila lihat di sini. Adakah DAP akan sinonim dengan samseng?!!!

Selepas pendedahan?!?!!

DAP SARAWAK TUNJUK SAMSENG DI PEJABAT SPRM KUCHING

wira kenyalang 18 Mac 2012 


Berlagak seperti samseng, DAP Sarawak yang diketuai ADUN Padungan, Wong King Wei telah bersama Frusis Lebi, pekebun yang diberhentikan bantuan kebajikannya atas sebab bukan OKU dan menjadi penyokong tegar Pembangkang semasa PRN Sarawak, April lepas telah bertindak samseng dan kurang ajar terhadap pengawal keselamatan di Bangunan Sultan Iskandar, Jalan Simpang Tiga.

Difahamkan kumpulan DAP itu telah merempuh sehingga berlaku pergelutan dengan pengawal keselamatan. Rempuhan itu ekoran larangan pengawal keselamatan yang menghalang kumpulan itu memasuki pejabat SPRM dan Bangunan Sultan Iskandar atas alasan mereka memakai baju ‘roket’ yang berlambangkan parti.

Turut mengiringi Wong King Wei ialah ADUN Batu Kawah, Christina Chew dan Ketua DAP Sri Aman, Leon Jimat Donald.

Kejadian yang berlaku jam 10.30 pagi itu telah menyebabkan ‘mereka’ menjadi perhatian orang ramai yang berurusan di Bangunan Sultan Iskandar. Tidak ketinggalan ada di kalangan orang ramai yang mencaci tindakan YB’s DAP itu yang disifatkan kurang ajar kerana tidak memathui peraturan dan undang-undang.
 
Sebelum ini, orang ramai yang berurusan di Bangunan Sultan Iskandar khususnya di jabatan-jabatan kerajaan tidak menjadi masalah kerana mereka mematuhi undang-undang.

Bagaimanapun, perkara ini atau peraturan yang ditetapkan kepada orang ramai ketika berurusan dengan tidak diikuti atau dipenuhi wakil rakyat DAP. Malah, mereka lebih bersikap aggresif dengan bertindak kasar. Jika ini berlaku, bagaimana pula agaknya apabila mereka memerintah?

Hanya disebabkan tidak mahu menukar baju dan tetap dengan keputusan mereka itu menyebabkan kumpulan itu tidak dapat memasuki pejabat SPRM.

Itulah DAP yang bukan sahaja parti kurang ajar tetapi juga samseng dengan tidak mahu mengikuti peraturan yang ditetapkan. Jika orang ramai boleh mematuhi undang-undang kenapa tidak wakil rakyat DAP? Hanya kerana wakil rakyat, apakah ini lesen kepada menghalalkan perbuatan samseng???

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda