Friday, March 15, 2013

7 Dosa Besar Pembangkang Terhadap Rakyat Dan Negara


Pembangkang pasti sedar mereka sudah melakukan 7 dosa besar kepada rakyat dan negara Malaysia. Antaranya

1- Membenarkan penggunaan kalimah "Allah" oleh bukan Islam
2- Gagal menunaikan janji kepada rakyat
3- PAS Memberi DAP kebenaran untuk menggondol Tanah Tinggi Lojing
4- Mempermainkan matlamat perjuangan parti PAS
5- Pemimpin PKR Tian Chua memperlekehkan anggota keselamatan di Lahad Datu
6- Tahaluf Siyasi, kerjasama antara PAS, PKR dengan DAP
7- Tiada semangat patriotik kepada negara

Ini adalah hasil PAS dan DAP bersekongkol dengan PKR. Inilah akibatnya membenarkan Ketua Pembangkang mengangkat dirinya sendiri tanpa sebarang undian sebelum menjadi ketua. Inilah juga akibat daripada membenarkan ketua yang penuh retorik untuk menanam persepsi yang akhirnya makan tuan!!!

PAS sudah hilang sokongan rakyat Kelantan yang sudah lama menyokong perjuangan PAS. Namun begitu, penyokong tegar PAS sudah sedar bahawa mereka telah dikhianati oleh pemimpin PAS yang rakus dan amat sesuailah mereka keluar PAS. Kalau PAS pun sudah tidak disokong di Kelantan, seharusnya kita di Sibuti patut menolak PAS bulat- bulat sebelum menjadi mangsa ketandusan minda pembangunan politik air liur PAS!

Najib: 7 dosa besar pembangkang terhadap rakyat dan umat Islam

Sinar Harian 15 Mac 2013

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak
TANAH MERAH - Datuk Seri Najib Tun Razak mengajak rakyat supaya menolak Pakatan Rakyat (PR) termasuk Pas di Kelantan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) kerana mereka telah melakukan tujuh dosa besar terhadap rakyat dan umat Islam di negara ini.


Perdana Menteri menggariskan, antaranya dosa parti Pas ialah membenarkan penggunaan kalimah ALLAH oleh bukan Islam, gagal menunaikan janji kepada rakyat Kelantan, membenarkan pemimpin DAP secara rakus membotakkan kawasan di Tanah Tinggi Lojing serta mempermainkan matlamat perjuangan Pas sendiri.

"Dosa Tian Chua (Naib Presiden PKR) terhadap isu di Lahad Datu dan tahaluf siyasi (kerjasama politik antara Pas, PKR dan DAP) merupakan antara tujuh dosa besar pembangkang terhadap rakyat.

"Kalau saya dahulu mengumumkan tujuh perkara untuk rakyat Kelantan, kini tujuh dosa besar mereka yang ambo nok sebut hari ini," katanya pada Majlis `Bekwoh' Rakyat Bersama Perdana Menteri di Sekolah Menengah Tanah Merah 1 di sini, hari ini.

Turut hadir Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed; timbalannya Datuk Dr Awang Adek Hussin dan Pengerusi MCA Kelantan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen.

Kira-kira 50,000 rakyat hadir pada majlis tersebut.

Menyentuh mengenai Pas mempermainkan matlamat perjuangannya, Najib berkata, sebelum ini parti itu mahu melaksanakan hukum hudud di negara ini tetapi demi politik dan takut kepada DAP, akhirnya mereka telah mengubah kepada dasar negara berkebajikan.

Katanya, jika dahulu Pas menghentam cara Barisan Nasional (BN) berkongsi kuasa dengan parti lain tetapi kini mereka juga mengambil langkah yang sama dengan DAP dan ia jelas membuktikan sikap sebuah parti yang berubah-ubah demi mahukan kuasa.

Beliau berkata kehadiran besar rakyat Kelantan pada majlis itu membuktikan mereka telah bersedia pada bila-bila masa untuk menolak Pas pada pilihan raya umum kali ini.

"Kita mahukan transformasi bukan reformasi. Transformasi mensejahterakan rakyat. Transformasi bawa rahmat pada rakyat," katanya.

Perdana menteri berkata, cara bijaksana kerajaan mentadbir negara telah menjadikan negara ini makmur dan sebagai bukti ekonomi negara telah mencapai pertumbuhan kepada 6.4 peratus.

"BN cukup cakna kepada masyarakat. Cukup sengoti buat bermacam-macam demi faedah rakyat dan oleh itu yakin dan percayalah apa yang kita buat ini adalah yang terbaik untuk mensejahterakan rakyat," katanya.

Beliau berkata tidak seperti pembangkang yang berjanji dalam manifesto yang dianggap seperti penjual ubat tepi jalan.

"Satu ubat semua boleh sembuh. Kita bukan mahu mengundi orang yang petah berkata-kata tetapi pilihan raya adalah untuk rakyat memilih kerajaan yang benar-benar boleh berjasa kepada negara.

"Dan oleh itu yakinlah kepada BN," katanya.

Najib berkata kehadirannya untuk merasmikan Majlis Pecah Tanah Program Perumahan Rakyat di Wakaf Mek Zainab, Kota Bharu, adalah mencerminkan ketelusannya kepada rakyat melalui slogan 'Janji Ditepati'. - Bernama

- Posted using BlogPress from my New iPad

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda