Monday, March 25, 2013

Sibuti Memiliki 16 Buah Kampung Tanpa Wayar! PAS Ada?

Sibuti memiliki 16 buah Kampung Tanpa Wayar dan akan memiliki Pusat Internet 1Malaysia.  Apakah yang dapat diberikan oleh PAS? 

Kalau setakat sedekah Al Quran ke masjid pun tidak mampu bagaimana untuk menjadikan Hukum Hudud kenyataan?  Eh lupa, Hukum Hudud tidak dibenarkan oleh Karpal Singh dan Anwar Ibrahim?  Apakah lagi perjuangan PAS yang sememangnya pandai memutar-belit hadis untuk kepentingan politik mereka sahaja?  

Dalam isu pencerobohan Lahad Datu pun PAS tiada menghantar bantuan walaupun sepotong doa atau sembahyang hajat buat anggota keselamatan di Sabah?  Kenapa kalau pemimpin PAS sahaja barulah diadakan sembahyang hajat?  Adakah rakyat di negara ini tiada kepentingan kecuali masa PRU13 sahaja buat PAS?
Berhati-hati dengan 'pengaruh jahat' Internet - MP Sibuti

oleh Norni Mahadi,

MIRI (25 Mac 2013 - Utusan Borneo): pengguna Internet, terutama belia, mesti belajar untuk menjadi berfikir dua kali dan tidak mudah percaya kepada apa yang mereka baca di ruang siber.

MP Sibuti, Ahmad Lai berkata pendirian ini adalah penting untuk memastikan tiada siapa yang mudah diracuni oleh unsur-unsur negatif yang banyak terapung di sesawang laman web

Bercakap di Karnival Jalur Lebar 1Malaysia di Bekenu Esplanade baru-baru ini, Ahmad Lai berkata penyalahgunaan Internet telah menjadi satu kebimbangan yang semakin meningkat di kalangan masyarakat global.

"Media sosial seperti blog, facebook dan twitter, sebagai contoh, menyediakan rakyat dengan platform yang ideal untuk berkongsi pandangan, pendapat dan idea-idea mereka mengenai subjek kegemaran mereka.

"Walau bagaimanapun, media sosial yang sepatutnya menjadi platform untuk membantu membangunkan budaya yang baik juga mempunyai aspek  negatif sekiranya tidak dibendung atau dibiarkan menular secara rambang."

Pada karnival itu, Ahmad Lai berkata Internet telah menjadi sebahagian daripada kehidupan semua orang dalam usaha harian mereka.

Beliau berkata bahawa kerajaan telah memperkenalkan pelbagai inisiatif untuk meluaskan liputan jalur lebar, termasuk ke kawasan-kawasan bandar dan luar bandar.

Sebagai contoh, Sibuti kini mempunyai 16 buah kampung tanpa wayar.

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda