Friday, March 22, 2013

Lahad Datu: Raja Muda Pengecut Golong Tikar!!

Siapakah yang bercakap besar tidak akan meninggalkan Sabah selagi jasad dikandung badan?  Siapakah yang berani kesak tetapi sebenarnya pengecut?

Inilaqh yang terjadi sewaktu Sultan Brunei memohon pertolongan Sultan Sulu sebelum ini!  Sultan Sulu telah lari lintang pukang membiarkan Sultan Brunei berperang sendirian tanpa pertolongan!  Siapa yang menuntut Sabah tetapi tidak menunaikan janji terlebih dahulu?  Jawapanya tidak lain dan tidak buka Sultan Sulu!!!

Keluarga pengecut ini memang tidak patut menjadi Sultan, eloklah mereka berebut takhta kerana tiada keturunan Sulu yang layak sebenarnya sekarang ini!  Kalau ada pun tiada seorang pun yang berani tampil bersemuka antara satu sama lain mengakibatkan berpuluh orang menggelar diri mereka Sultan Sulu!!!  Hina sungguh Sultan Sulu sehingga pengikutnya bertelagah mencari tuan?
Azzimudie Kiram tinggalkan Sabah sejak 11 Mac lepas

LAHAD DATU (22 Mac 2013-Utusan Borneo): Ketua pengganas Sulu yang menceroboh Sabah sejak 12 Feb lepas, Azzimudie atau Agbimuddin Kiram telah meninggalkan negara ini sejak 11 Mac dan kini bersembunyi di pulau-pulau kecil di selatan Filipina.

Panglima Angkatan Tentera Jen Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin berkata perkara itu disahkan hasil risikan pasukan keselamatan yang antara lain mendapati Azzimudie meninggalkan pengikutnya di Sabah lalu menyembunyikan diri dan bergerak dari satu pulau ke pulau lain di selatan Filipina.

“Azzimudie bertindak sedemikian dipercayai kerana tidak mahu kedudukannya diketahui Bangsamoro dan kerana takut ditangkap pihak berkuasa Filipina,” katanya pada sidang akhbar bersama Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar di Markas Operasi FELDA Sahabat 16, dekat sini semalam.

Beliau mengulas dakwaan terbaharu sebuah blog bahawa Azzimudie Kiram mati ditembak pengawalnya sendiri dan mayatnya dikatakan ditanam di sebuah kubur kecil yang hanya diketahui pengikut elitnya.

Kepada soalan sama ada pasukan keselamatan mengekori dan menjejaki kelibat Azzimudie ke Filipina, Zulkifeli berkata itu di luar bidang kuasa mereka.

Beliau percaya tindakan lanjut boleh diambil melalui hubungan diplomatik antara kedua-dua negara.

Azzimudie Kiram mengetuai insiden pencerobohan bersama kira-kira 200 militan bersenjata dari selatan Filipina pada 12 Feb lepas yang menyaksikan 63 militan terbunuh termasuk seorang yang ditembak mati pagi semalam manakala di pihak Malaysia 10 anggota keselamatan gugur. — Bernama

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda