Tuesday, March 26, 2013

PAS Sanggup Berpakat Dengan Syaitan


PAS memang terbukti hanya pandai berkata-kata semata- mata untuk membuktikan mereka masih relevan. Lihat sahaja di Langkawi, negeri pentadbiran PAS, sejak 2008 tiada pembangunan di Langkawi sahaja. Tiada satu pun datangnya daripada projek kerajaan negeri? Cuma terdapat usaha kerajaan persekutuan! Ini baru Langkawi, pusat perlancongan terkemuka di Semenanjung, bagaimana pula dengan Sibuti sekiranya PAS mendapat mandat?

Pastinya Sibuti akan jauh ketinggalan daripada Langkawi lagi? Usahlah percaya dengar berita khabar angin dari mulut PAS. Rata-rata PAS yang sepatutnya mengamalkan ciri-ciri keislaman seperti bersyukur, redha dengan qada' dan qadar, dan mengamalkan kesederhanaan nampaknya telaj jauh menyimpang daripada ajaran Islam.

PAS yang sepatutnya memelihara nama baik Islam di khalayak ramai, mula mengamalkan politik maki-hamun seperti Hadi Awang, menerima rasuah seperti Nik Aziz yang mengaku tidak pernah membayar sesen pun untuk mengerjakan umrah dan haji beliau? Berzina dengan isteri ahli PAS yang lain, bersekedudukan di Hotel Murah 121 seperti Mat Sabu, lari dengan orang lebih kaya dan meninggalkan suami bersama anak seperti Minah KFC, calon PRK PAS?

Ingat tak pada pesanan Nik Aziz pada 1999?



Kalau memilih calon pun kaki kelentong macam mana hendak membawa pembangunan?

'Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua' Hanya Slogan Kosong Pas - Ahmad Bashah

LANGKAWI, 26 Mac (Bernama) -- Slogan 'Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua' yang dilaungkan kerajaan negeri pimpinan PAS itu hanya sekadar slogan kerana selepas lima tahun mentadbir tidak ada apa yang dapat dibanggakan mereka.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata sebarang pembangunan yang ada sejak 2008 hingga sekarang merupakan kesinambungan usaha kerajaan BN terdahulu dan projek baharu pula adalah inisiatif kerajaan pusat yang tidak mahu melihat rakyat di Kedah tercicir.

"Kerajaan janji sejahtera, tak nampak sejahteranya. Apa kerajaan buat dalam tempoh lima tahun ini. Orang cerita masalah perumahan, peluang pekerjaan, pembangunan dan macam-macam. Selepas lima tahun mana sejahteranya," katanya kepada Bernama selepas menghadiri Program Penggerak PRU-13 Bahagian Langkawi di sini hari ini.

Katanya rakyat yang ditemui di pelbagai peringkat mengeluh dengan suasana di Kedah sekarang dan rata-rata mahu BN kembali mengambil alih kerajaan negeri.

BN tampil dengan slogan 'BN Menang Kedah Senang' kerana mahu memastikan kehidupan lebih baik kepada rakyat berbanding keadaan mereka sekarang dan BN telah membuktikan setiap janji dikota, katanya.

-- BERNAMA

- Posted using BlogPress from my iPad

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda