Thursday, August 1, 2013

Program Ihsan Ramadhan & Aidilfitri Tanda Sentuhan Kasih 1Malaysia

 

IMG_3284

IMG_3286

BEKENU – Seramai 100 orang di sekitar Bekenu menerima sentuhan kasih sempena Program Ihsan Ramadhan dan Aidilfitri 1Malaysia di Masjid Al Muttagin, Bekenu petang semalam.   Majlis ini disempurnakan oleh Pengerusi Lembaga Amanah dan Kebajikan Masjid Al Muttaqin Bekenu, YBhg Dato Usop bin Wahap. 

Beliau turut mengagihkan sumbangan Ihsan Ramadhan dan Aidilfitri yang disumbangkan oleh 1MDB, Pusat Khidmat Wakil Rakyat Parlimen Sibuti, Pusat Khidmat Wakil Rakyat DUN Bekenu dan beberapa syarikat korporat. 

Antara yang menerima sumbangan adalah golongan ibu tunggal, golongan fakir miskin, golongan OKU serta 29 orang peserta Majlis Tadarus Al-Quran dan solat Terawih berjemaah sepanjang Ramadhan di Masjid Al Muttaqin, Bekenu.  Acara ini merupakan acara tahunan yang berjaya memberi sentuhan kasih 1Malaysia bagi meringankan beban menjelang Hari Raya Aidilfitri.

Majlis yang bermula selepas solat Asar ini diteruskan dengan acara Sungkei atau berbuka puasa dan kemudian dilanjutkan dengan solat jemaah Maghrib.  Pelbagai juadah dihidangkan yang berupa makanan tempatan  disamping  pulut kuning bagi menandakan khatamal Al-Quran.

Acara diteruskan dengan Majlis Khatamal Al-Quran setelah selesai solat Isyak dan sembahyang Terawih berjemaah. 

Lagi gambar menarik di sini

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda