Monday, December 10, 2012

PKR Agih Kitab Injil Di Saratok

Mungkin  Ali Biju sahaja yang layak di Parlimen Saratok? Sekiranya benar sokongan rakyat Sarawak terhadap Pakatan Haram begitu kuat kenapa tiada nama calon yang lain untuk bertanding di Parlimen Saratok?  Dia juga jadi ADUN dia juga jadi Ahli Parlimen?  

Kalau macam ini memang tidak adalah orang yang layak lagi di Saratok kecuali Ali Biju sahaja kan?

PKR di Semenanjung kita dapati akidah semakin terpesong dengan menyokong Ambiga dan LGBT? Sebaliknya di Saratok pula mengagihkan kitab Injil?  Kenapa tujuan PKR tidak sama di sebelah Nurul Izzah atau pun di Sarawak?  Kalau Ali Biju betul kuat agama kenapa dia masih sokong PKR yang sokong LGBT?
Ali Biju mungkin bertanding di Parlimen Saratok

Utusan Borneo 10 Disember 2012, Isnin
GENERASI PELAPIS: Ali (belakang, lima kiri) bersama anak-anak masyarakat kawasan Seblak Hulu ketika menyempurnakan pengagihan kitab Injil kepada kanak-kanak terbabit di Saratok semalam.
SARATOK: Pakatan Rakyat (PR) dijangka akan menampilkan sekali lagi calon berpotensi daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Krian Ali Biju di kerusi Parlimen Saratok pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Setiusaha PKR Cawangan Saratok Bungan Ekie berkata Ali adalah salah seorang calon daripada PR yang cuba untuk bertanding pada PRU13 nanti.

“Sungguhpun demikian, semua ini bergantung kepada sokongan, pendapat, maklum balas dan tindakan khususnya daripada peringkat akar umbi dan kepercayaan pihak kepimpinan parti.

“Pihak kita amat memandang berat pendapat dan kepercayaan peringkat akar umbi kerana tanpa sokongan mereka perjuangan politik kita tiada hala tuju.

“Perjuangan ini adalah untuk rakyat dan bukannya perjuangan individu dan kita amat mengambil berat dan pertimbangan daripada semua aspek demi rakyat,” katanya pada majlis Wakil Rakyat PKR Bersama Masyarakat di Rumah Undi, Brayang Kemuntang, di sini semalam.

Majlis itu dihadiri sekitar 300 orang masyarakat dari kawasan Seblak Hulu.

Sementara itu, Ali dalam ucapan perasmiannya berkata generasi hari ini tidak kira usia, pangkat, darjat dan kedudukan harus berusaha memastikan dan memberi keutamaan kepada pendidikan.

“Bidang pendidikan merupakan salah satu kunci utama menuju kecemerlangan diri dan sekali gus membawa keluar keluarga dan masyarakat daripada kepompong kesengsaraan sama ada kemiskinan atau kemunduran.

“Sekarang adalah masa untuk kita bangkit dan teguhkan semua aspek jati diri agar kita mampu bersaing dengan masyarakat lain.

“Kita tidak boleh leka dan membiarkan nasib menentu semua perkara, tetapi masa kini paling utama dalam memburu kecemerlangan dan kejayaan ialah usaha, kerana tanpa usaha sudah pasti tiada kejayaan yang bakal datang dan bergolek dengan sendiri,” katanya.

Pada majlis itu, Ali turut mengagihkan sejumlah 102 kitab Injil kepada anak-anak masyarakat di kawasan terbabit.

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda