Saturday, May 12, 2012

Najib Bidas Bersih, Saran Ambiga Contohi UMNO Himpunan Aman!?!

Najib membidas Bersih dan menyuruh pengelola Bersih menjadikan Perhimpunan Agung UMNO 2012 sebagai contoh ketika mengadakan perhimpunan aman. Jika dibandingkan 120 ribu ahli UMNO dengan 25 ribu ahli Bersih yang bertindak luar kawalan sehingga menyebabkan kerosakan harta benda awam dan kecederaan ke atas anggota polis, kita dapat mengambil kesimpulan bahawa perhimpunan Bersih itu memang gagal untuk mencapai objektif dan penganjurnya patut disaman sebagaimana FAM menyaman FAS dan menggantung Timbalan Presiden kerana penyokong membelasah anggota keselamatan yang bertugas?


Najib juga menyatakan bahawa perusuh yang tidak mahu mengambil lokasi stadium memang sengaja menimbulkan pergeseran agar mencerminkan kerajaan Malaysia yang bertindak ganas semasa menangani rusuhan?!? Untunglah media luar negara dapat mengesan imej yang diolah dan video yang diubah untuk memuaskan hati perusuh?!?! Semoga penganjur perusuh Bersih dibatalkan pendaftaran mereka yang membenarkan politik pembangkang memperkudakan mereka untuk Bersih?!

Ishak, A., 'PM Bidas Bersih, UMNO Contoh Himpunan Aman', mStar Online, 12 Mei 2012, http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/5/12/mstar_berita/20120511233626&sec=mstar_berita dicapai pada 12 Mei 2012.

Posted from my iPad

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda