Tuesday, November 27, 2012

Apabila Anwar Sokong Israel, Taib Sentiasa Sayang Palestin!!

Ketua Menteri Sarawak tanpa segan silu menunjukkan pendirian beliau yang prihatin terhadap ancaman Israel ke atas Palestin.  Beliau juga telah melancarkan Tabung Sayang Gaza Sayang Palestin!

Bukan seperti Anwar Ibrahim yang kini mungkin diketepikan daripada calon Perdana Menteri oleh pembangkang dan digantikan oleh Hadi Awang?  Mungkin Hadi Awang perlu memakai cawat juga kalau tidak penduduk Sarawak tidak mungkin akan menghormati beliau yang pernah menconteng arang ke muka rakyat di bumi Kenyalang!

Semoga usaha murni Ketua Menteri Sarawak ini diberkati Allah dan Palestin akan sentiasa aman dan tiada lagi ancaman oleh kekejaman Israel!
Taib lancar Tabung Sayang Gaza Sayang Palestin

Utusan Borneo 27 November 2012, Selasa

PRIHATIN: Taib turut tidak ketinggalan menyumbang kepada Tabung Sayang Gaza Sayang Palestin.

KUCHING: Global Club of Malaysia semalam mengadakan kunjungan hormat terhadap Ketua Menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud di Kompleks Dewan Unda-ngan Negeri (DUN).

Rombongan yang diketuai Datuk Idris Buang turut membawa Tabung Sayang Gaza Sayang Pa-lestin dan pada masa sama memberikan selempang kepada Ketua Menteri.

Menurut Idris, kunjungan tersebut adalah untuk memberi penghormatan kepada Ketua Menteri melancarkan tabung tersebut.

“Bermula hari ini kami akan menempatkan tabung ini di DUN sehingga persidangan berakhir,” katanya kepada pemberita semalam.

Pada masa sama kelab tersebut turut mengunjungi Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Datuk Amar Mohd Asfia Awang Nassar.

Semasa kunjungan tersebut, rombongan terbabit turut membawa beberapa kanak-kanak untuk meningkatkan kesedaran tentang kesengsaraan melibatkan rakan seusia mereka di Gaza.

Tabung tersebut diperkenalkan untuk membantah tindakan kejam Israel terhadap masyarakat Islam.

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda