Thursday, July 26, 2012

Kenapa PKR Sam Ketot 'Sound' PAS Tantawi?

Ketua Pemuda PKR atau lebih dikenali sebagai AMK Shamsul Iskandar @ Sam Ketot telah mengeluarkan kenyataan mengenai isu Hudud yang dimainkan oleh PAS.  Menurut beliau, Nasruddin Tantawi sengaja memainkan isu yang sudah mendapat persefahaman antara Pakatan Rakyat melalui perjanjian pada tahun lalu.  

Hudud tidak menjadi polisi Pakatan Rakyat dan Nasruddin serta PAS hendaklah akur dengan perjanjian tersebut sehinggalah semua ahli PR (iaitu DAP) bersetuju barulah ia akan menjadi polisi Pakatan Haram!  Ini pun Tantawi masih tak paham?  Patutlah Sam Ketot sound!!!

Hudud: Kalau DAP Tak Faham, Kalau Sam Ketot?

Oleh Adamyan myKMU.net July 25, 2012  
8

ALASAN basi penyokong PAS bila bercakap tentang percanggahan idealoginya dengan DAP berhubung soal hudud ialah DAP bukan parti Islam, tidak faham Islam oleh itu tidak mengapa jika DAP menolak hudud, yang UMNO…….

Inilah jawabnya balaci bulan ini bila soal tentangan DAP ke atas perlaksanaan hudud yang diimpikan PAS timbul sejak 14 tahun dahulu, tak pernahnya yang berubah.
Tapi bila Ketua Pemuda PKR yang beragama Islam, Sam Ketot itu pun ‘menyound’ Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Tantawi berhubung perlaksanaan hudud yang tidak pernah jadi polisi Pakatan haram, maka kita semua ternanti-nanti label apakah yang nak diberikan PAS kepada KP PKR yang tak berapa nak tinggi ini.

Kenyataan Sam Ketot,
KUALA LUMPUR: PARTI Keadilan Rakyat’s Youth wing has chosen to side with DAP  chairman Karpal Singh in opposing  Pas’ hudud aspirations.
Its chief, Shamsul Iskandar Mohd Akin, yesterday warned his Pas counterpart,  Nasrudin Hassan Tantawi, that he had opened a Pandora’s box over his recent  comment on the implementation of hudud, which had raised the ire of Karpal and  other DAP members.
He said it was improper for Nasrudin to dredge up the longstanding issue as  he claimed that the stance of the alliance between PKR, DAP and Pas on the  Islamic criminal law was clear.
“I would like to advise Nasrudin to refer to our agreement late last year  that hudud is not part of Pakatan Rakyat’s joint policy until all member parties  agree to it.”
Sekarang macam mana, tak faham jugak ke?  Paling penting, kafir ke tidak Sam Ketot itu?
Penulis bayangkan 2 jawapan disini.  Sama ada PAS akan NAFI, Nasrudin akan NAFI atau Sam Ketot akan NAFI.  Apa yang dinafikan itu entahlah, tapi yang penting itu akan ada banyak penafian selepas ini.

Tapi nak nafi macam mana, video ada, statement akhbar ada, semua ada.  Nasrudin hari itu cuba jugaklah menafikan, tapi dah ada video terpaksa jugalah dia memutar belit kenyataan Karpal menyokong hudud yang kononnya disebut dalam satu konvensyen Pakatan haram ini di Pulau Pinang.

Karpal, seperti biasa mati-matian nafi pernah keluar kenyataan sokong hudud.  Karpal mungkin kaki pembelit nombor satu (kalau tak macam mana pulak jadi lawyer handal), tapi dalam bab hudud ini pendiriannya memang konsisten, tak berubah dari dulu.

Sudah-sudahlah membodohkan rakyat Malaysia ini PAS ooi.  Hudud jadi umpan undi saja, bukan betul nak laksanakan.  Kalau PAS jadi dominan dalam Pakatan Rakyat sebagaimana UMNO dominan dalam BN pun, belum tentu hudud boleh dilaksanakan, apatah lagi bila DAP ada disitu, lagilah mimpi.

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda