Tuesday, July 31, 2012

Kuasa Mutlak PAS Kelantan?


Kupasan blogger jentayuabaka mengenai kickdefella sedikit sebanyak menyuluh terus kepada sistem pentadbiran dan pemerintahan PAS di Kelantan yang kita semua tidak sedar. Temubual ini berlaku pada 2 tahun yang lepas. Marilah kita ikuti jalan cerita menarik ini.
Kickdefella Lebih Jujur Daripada Exco Kanan PAS Kelantan
Oleh Al-Azharri Siddiq Haji Kamunri on Tuesday, May 18 2010



1. PERTEMUAN DENGAN KICKDEFELLA petang tadi memberikan beberapa input yang boleh dikongsi bersama dengan pembaca, khususnya mereka yang terpedaya dengan lakonan kepimpinan di Kelantan. Gambar-gambar yang diiklankan di tepi-tepi jalan di Kota Bharu hanyalah kosmetik sahaja kata Kickdefella, supaya anak-anak Kelantan di perantauan diperdaya dengan kosmetik itu.

2. Bagi Kickdefella, selepas 3 tahun berada di negeri cek wan kembang tanah serendah taman bunga, kata Kickdefella apa perkara yang kepimpinan di sana tidak lakukan semasa memerintah kerajaan negeri Kelantan, penipuan, rasuah, kronisme , tiada tender terbuka sepertimana projek Bazaar, malah menyifatkan kepimpinan di Kelantan sebagai berkuasa mutlak dan tidak boleh dipersoal.

3. Menurut Kickdefella, Exco kanan bertanggungjawab dalam banyak perkara di negeri Kelantan, dia antara seorang dua Exco yang punya autoriti memberikan kelulusan kawasan balak kepada sesiapa yang dikehendakinya, tetapi satu kewajipan kepada penerima tender balak untuk berjanji memberi derma kepada parti.

4. Malangnya kata Kickdefella, derma itu tidak terus kepada akaun parti, tetapi kepada akaun individu-individu di dalam parti.

5. Kata Kickdefella, amat menyedihkan kerana janji hendak memberikan RM500 apabila berlaku kematian tidak mampu dilaksanakan sudah bertahun lamanya, pekerja-pekerja yang membuat overtime tidak dibayar overtime itu kerana ketidakmampuan kerajaan negeri, malangnya hasil balak negeri Kelantan diguna untuk tujuan lain...

6. Kata Kickdefella lagi, politik telah banyak mengubah sikap kepimpinan mereka. Katanya lagi, jika hendak berdakwah berdakwahlah dengan betul. Itulah antara beberapa cebis kata Kickdefella.

7. Kickdefella ini keturunan syed, rasanya dia sangat jujur dengan kata-katanya daripada exco kanan?. Ada exco kanan bila wartawan bertanya, hari ini menafikan terlibat dengan kes RM 4 Juta memburukkan Pak Lah, beberapa hari kemudian mengakui memang ada memberikannya. Persoalan yang lain kata Kickdefella, tak kan bendahari parti pun tidak tahu?

- Posted using BlogPress from my New iPad

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda