Friday, April 26, 2013

Pembangkang Sering Berhujah Tanpa Fakta? #tolakPR #PRU13


Keyakinan pelabur asing terhadap pihak pembangkang sangat tipis kerana mereka sering mengemukakan propaganda ekonomi tanpa fakta.

Pemimpin pembangkang sering memburukkan pengurusan ekonomi negara tetapi sebaliknya indikator negara menunjukkan peningkatan ekonomi mampan walaupun dalam menghadapi krisis ekonomi global.

Ini menunjukkan pihak pembangkang tidak pernah membuat penyelidikan terlebih dahulu tetapi bertindak tanpa fakta yang sahih.

Semoga rakyat sedar bahawa mereka tidak akan ditipu lagi dan kembalikan mandat kepada BN demi pentadbiran ekonomi yang cekap!



Pelabur lari jejas ekonomi

2013/04/26 - 06:28:01 AM Oleh Shamsul Kamal Amarudin BHarian Online

Ipoh: Pelabur luar dijangka cabut lari sehingga mengakibatkan ekonomi negara merudum, jika pembangkang berpeluang menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), pada 5 Mei ini.

Propaganda ekonomi

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, berkata tindakan pembangkang sering mengemukakan propaganda ekonomi tanpa fakta menyebabkan keyakinan pelabur terhadap mereka terhakis.

Mereka (pemimpin pembangkang) pergi ke luar negara mendakwa banyak berlaku rasuah dalam negara tetapi pelabur melihat ekonomi Malaysia diurus dengan baik dan pertumbuhan ekonomi mapan walaupun krisis ekonomi global sekarang.

Ini menunjukkan mereka sengaja keluar kenyataan tanpa fakta, tidak melakukan kerja rumah. Pelabur luar tidak suka seperti itu kerana mereka mahukan fakta, katanya selepas merasmikan Hari Anugerah Cemerlang Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Yuk Choi, di sini, semalam.

Ahmad Husni berkata, sehingga kini, pelabur menunjukkan keyakinan tinggi terhadap transformasi ekonomi menerusi kepemimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan berasa ragu dengan pelan ekonomi pembangkang.

Dorongan semangat

Terdahulu, dalam ucapannya, beliau menceritakan seorang rakannya, yang sering mendapat kedudukan lima tercorot dalam peperiksaan sejak darjah satu hingga tingkatan lima, memberi kejutan dengan mencatatkan keputusan cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan.

Beliau berkata, keajaiban itu berlaku selepas rakannya itu yang sering pitam setiap kali melihat darah, diberitahu satu daripada cara mengubati fobia ialah dengan menjadi doktor.

- Posted using BlogPress from my New iPad

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda