Thursday, March 8, 2012

Imam Selipar PAS Baling Selipar Dalam Mahkamah Tegakkan Isalam!!??

Kita sering dikejutkan oleh berita yang pelik namun tidak terfikir seorang Imam akan membaling selipar dalam mahkamah!???!  Sebagai seorang Islam, kita sedar bahawa selipar itu kotor dan tidak elok untuk digunakan memarahi sesiapa sahaja termasuklah anak kita sendiri!!???  

Namun, hal ini amat berbeza dengan budaya orang PAS kerana mereka menggunakan selipar apabila tidak puas hati dengan sesuatu?!!!  Mungkin terikut budaya barat yang membaling selipar kepada presiden mereka?!!!  Sekiranya seorang Imam yang memperjuangkan agama Islam berkelakuan tidak senonoh dengan membaling seliparnya kepada orang lain layakkah orang ini diberi penghormatan dalam kampung?!!!  Lebih-lebih lagi mengaku dirinya Ketua Pemuda Kampung??!  Ini akan mencerminkan akhlak pemuda di kawasan kampung tersebut!???  Eloklah penduduk Kampung Pandan 1 dan 2 membuat laporan polis sekiranya Imam selipar PAS ini berbohong!!???

Kalau dilihat wartawan Harakah Daily dan Imam PAS kedua-duanya sama perangai!!??  Seorang tidak melaporkan kebenaran manakala seorang lagi menghina orang lain!!??

  1. Wartawan Harakah Daily melaporkan Imam Selipar PAS membaling kasut manakala Imam Selipar sendiri mengaku dia membaling selipar!!!???  Sila klik di sini!!!??
  2. Imam Selipar PAS menegakkan Isalam bukan Islam!!!?? Sila rujuk gambar yang disalin dibawah!!?? 
  3. Sepatutnya Imam tidak akan membaling seliparnya kepada orang Islam yang lain!!???  Imam Selipar PAS lah ni??!!!
  4. Cepat panas baran juga tidak mencerminkan dia sebagai Imam kerana seorang Imam hendaklah mudah bersabar kerana sabar itu separuh daripada Iman!!!???  Maklumlah Imam Selipar!!???
  5. Nampaklah PAS sekarang ini memperjuangkan Isalam dan bukan Islam!!??  Kalau tidak pun Isle!???!
Sila rujuk tulisan Nazri Abdullah dalam Harakah Daily?!!!
Petikan daripada Imam Perjelas Kenapa Baling Kasut Selipar?!!! 



Pada 2008, Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) menamatkan perkhidmatannya atas dakwaan masalah disiplin dan mengeluarkan notis ke atasnya supaya mengosongkan kuarters yang didudukinya itu.

Ekoran itu juga elaun imam sebanyak RM450 sebulan ditamatkan oleh MAIWP.

Hoslan bagaimanapun tetap berkeras untuk tinggal di kuarters berkenaan, menyebabkan MAIWP mendapatkan perintah mahkamah untuk menghalang beliau daripada terus tinggal di situ.

Dalam kes mahkamah kelmarin, Hakim Besar Malaya Tan Sri Zulkifli Ahmad Makinuddin menolak permohonan Hoslan supaya diberi kebenaran membuat rayuan ekoran arahan mengososngkan kuarters imam itu.

Ini berikutan bantahan yang dibangkitkan oleh peguam Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan Zulkifli Che Yong bahawa afidavit imam itu difailkan di luar dari masa yang ditetapkan.
"Bila (Yang Arif) cakap macam tu, saya sudah naik angin satu badan, saya ambik selipar saya terus baling, tak tahu kena siapa lah. Kemudian polis mahkamah datang cuba tangkap saya. Saya ambik sebelah lagi, baling lagi, jadi dua kali baling.

"Pelajar, peguam kat belakang semua keluar, hakim menyorok belakang pintu. Dia takut saya akan mengamuk dan buat huru-hara," katanya sambil tersenyum."Tapi saya tidak begitu, saya terus ambil kain ihram atas bahu saya, saya campak ke lantai dan saya angkat takbir, sembahyang dua rakaat," jelas beliau sambil mengangkat tangan cuba menggambarkannya kembali.

Dua lagi hakim yang bersidang dalam kes itu adalah Hakim Datuk Suriyadi Halim Omar dan Datin Paduka Zaharah Zahari.

Beliau kini bersama 7 orang anaknya menetap di PPRT Cochrane, Kuala Lumpur.

Selain menjadi khatib jemputan, beliau juga menjual kitab serta jubah sebagai sumber pendapatan sampingan.

Menurut Hoslan, beliau kini juga adalah ketua pemuda persatuan penduduk Jalan 1 dan 2 kampung Pandan.

2 comments:

  1. Salam Perjuangan..

    Salam Persahabatan..

    BLOG anda telah disenarai blog2 terbaik di GELOMBANG RAKYAT.

    SYABAS..


    http://gelombang-rakyat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Patutnya pegilah tinggal dalam hutan kalau tak reti nak ikut undang-undang.Homo cun cuma suka bontot.

    ReplyDelete

Baca Blog Dalam Facebook Anda