Monday, June 11, 2012

Safri Sudah Mengidam Kerusi Sibuti Menjelang PRU13!!

Semboyan belum berbunyi namun sudah ada yang menyimpan hasrat untuk menjadi calon Sibuti.  Teringat peristiwa Anwar Ibrahim yang dihasut untuk membuat kenyataan walaupun belum diberi jawatan rasmi sebagai Perdana Menteri Malaysia.  Ini menyebabkan Anwar Ibrahim terus kempunan untuk duduk di atas kerusi Perdana Menteri mahupun Proton Perdana.

Hari ini Sibuti dikejutkan apabila kawan YB Ripin da YB Rossey mengaku dia berharap untuk mendapat sokongan daripada rakyat Sibuti untuk menjadi calon baru menggantikan YB Hj Ahmad Lai.  YB Hj Ahmad Lai belum lagi mengundur diri mahupun diundurkan secara rasmi oleh Majlis Tertinggi PBB?  

Berhematkah calon pemuda yang terus berkempen tanpa menghiraukan golongan bapa untuk merebut kerusi?!?!   Adakah ini wajar berlaku walaupun di kawasan putih?  Seharusnya sebagai calon yang berpendidikan tinggi dan akhlak mulia, tunggulah sehingga mendapat surat rasmi untuk menjadi calon barulah mula berkempen.  Ini akan mengucar-kacirkan jentera PRU13 apabila kelihatan segelintir sudah berpuak-puak!  Lama-kelamaan ini boleh mengakibatkan pihak pembangkang menang undi protes!?!?! 

Sewajarnya golongan pemuda harus menghormati golongan bapa dan juga wanita!  Janganlah kita dilihat sebagai berpecah-belah oleh pihak lawan kerana ini akan memburukkan susunatur dan strategi perang!?!?!  Fikirkanlah sejenak sebelum membuat langkah seterusnya!!!
SAFRI MEMPERHEBATKAN  LAWATAN KE AKAR UMBI SEBAGAI CALON PBB UNTUK PARLIMEN SIBUTI

(Diterjemah daripada See Hua Daily News 11 June 2012)

Untuk mengekalkan kerusi Parlimen Sibuti, kononnya perlu menurunkan darah baru yang muda dan dinamik.  Calon yang kononnya mendapat sokongan daripada YB Ripin dan YB Rossey.  Calon ini juga merupakan ahli Jawatankuasa Pusat Pemuda PBB yang berhasrat untuk menggantikan YB Haji Ahmad Lai sebagai calon Sibuti menjelang PRU13 kelak.

Menurut sumber, Safri juga telah bergerak aktif di Sibuti semenjak akhir tahun lepas.  Safri  juga dilihat telah berkempen secara aktif di kalangan penduduk rumah panjang dengan pelbagai aktiviti.  Beliau turut disokong oleh YB Rossey dan YB Ripin yang meminta secara terbuka kepada orang ramai untuk memberikan sokongan yang kuat untuk Safri.  Oleh yang demikian, Safri  berkemungkinan besar menggantikan Ahmad Lai yang memenangi kerusi Sibuti pada Mac 2008

Langkah yang diambil untuk menurunkan Safri dijangka sesuai dalam usaha untuk menangkis cabarann baru-baru ini daripada PKR dan PAS di Sibuti, yang telah menjanjikan calon profesional.
* Foto akhbar: Berita foto kelihatan Rossey, Dato Safri, Kapitan Kho Ming Wei mengedarkan kek pulut.

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda