Saturday, March 2, 2013

Bongkar!! Rupanya Kerja Orang Dalaman Isu Sabah #Standoff!

Sebelum ini kita pernah dengar bagaimana Anwar Ibrahim menggunakan peruntukan pusat untuk membina UNIMAS di Sarawak tetapi dihantar ke UMS di Sabah demi mendapat undi untuk menjadi pemimpin nombor 2 UMNO.  Dia memang pandai berjanji!

Entah apa pula yang telah dijanjikan dengan Sultan Sulu dan MNLF?  Adakah beliau menjanjikan Sabah milik Sulu sekiranya Pakatan Haram memerintah?  Adakah Sultan Sulu ditipkan untuk menyerang apabila Parlimen bubar?  Mungkin Anwar lupa untuk memberitahu bahawa jangkaan beliau salah bahawa Najib belum membubarkan Parlimen tetapi Sultan Sulu sudah bertindak terlebih dahulu!  Siapakah yang harus dipersalahkan oleh Anwar?  

Tahukan Anwar bahawa dua pemimpin PKR telah ke Filipina pada awal Februari 2013 seperti gambar di bawah ini?  Baca di sini

Mari kita ikuti pendedahan oleh Media Permatang Pauh di bawah.
 

DEDAH!! BUKTI PENGLIBATAN ANWAR DENGAN NUR MISUARI DI LAHAD DATU.


Ramai tak tahu bahawa Nur Misuari memang tak berpuas hati dengan kerajaan Malaysia yang melantik ketua MILF, Murad Ebrahim menandatangani perjanjian autonomi selatan Filipina mewakili BangsaMoro. Nur Misuari yang merupakan pemimpin MNLF, mahu diberi lebih peranan dan menganggap MNLF lebih besar pengaruhnya dari MILF.

Nur Misuari tidak menunjukkan muka di hari perjanjian tersebut kerana bimbang ditahan oleh tentera Filipina. MNLF sebelum ini terkenal dengan tindakan sering melancarkan serangan terhadap pihak tentera negara berkenaan.

Selain itu, Nur Misuari sendiri telah menganggap bahawa perjanjian itu tidak relevan dan menolak dari berkerjasama dengan MILF untuk masa depan BangsaMoro di Filipina.


Ramai juga yang tak mengetahui bahawa Nur Misuari adalah penyokong kuat kepada Sultan Sulu dan sewaktu proses menandatangani perjanjian autonomi selatan Filipina, Sultan Sulu juga tidak hadir.

Ketidakhadiran Nur Misuari dan juga Sultan Sulu dan penolakan perjanjian damai yang diusahakan oleh kerajaan Malaysia pada tarikh 15 Oktober 2012 itu dikatakan menjadi punca bermulanya krisis di Lahad Datu Sabah.

Jadi, pertemuan Anwar serta beberapa pemimpin PKR dengan Nur Misuari di Filipina empat bulan lalu, membuktikan ada agenda sulit sedang dirancang untuk merosakkan imej Kerajaan Malaysia dan menggugat kedaulatan negara demi kepentingan politik masing-masing.


Malah pihak perisik Filipina dan juga Laporan dari REUTERS sendiri mengesahkan bahawa terdapat penglibatan pihak pembangkang Malaysia yang diketuai oleh Anwar Ibrahim didalam krisis di Sabah tersebut. (BACA SINI)

Ada maklumat mengatakan, Sultan Sulu tidak mempunyai pasukan askar sendiri. Kumpulan bersenjata yang datang ke Lahad Datu adalah merupakan askar pinjaman dari MNLF bagi melaksanakan niat tersembunyi pihak-pihak tertentu.

Cuba teliti gambar lelaki dibawah ini yang mengepalai kumpulan yang mendakwa mereka merupakan Tentera DiRaja Sultan Sulu di Lahad Datu...



Dan juga gambar lelaki yang berdamping dengan Nur Misuari didalam MNLF sebelum ini.. Adakah ianya pelanduk dua serupa atau lelaki berkenaan adalah orang yang sama?



Ini membuktikan penglibatan pihak tersebut dengan krisis di Lahad Datu sekaligus mengaitkan Anwar Ibrahim serta Pakatan pembangkang berikutan hubungan baiknya dengan Nur Misuari.

Tambahan pula untuk apa Anwar mengadakan perjumpaan dengan pemimpin MNLF tersebut hanya beberapa bulan sebelum krisis bermula jika tiada sebarang agenda yang dibincangkan?

Dan mengapa Anwar beria-ia menafikan perjumpaan tersebut setelah didedahkan oleh media antarabangsa sebelum gambar pertemuannya didedahkan kepada umum?

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda