Saturday, April 21, 2012

SWP Melakar Senario Politik di Sarawak?!?!

Penubuhan menunjukkan kita mengamalkan demokrasi!!??  Rakyat berhak memilih parti yang mereka suka!!?!?  Memang benar kemungkinan SWP akan bertanding di kawasan PRS namun itu tidak bererti PRS akan gentar!?!?!  SWP adalah sebuah parti baru manakala BN adalah parti yang jauh lebih matang dalam senario politik Sarawak!?!?!  Tidak hairan SWP mungkin menjadi parti seperti PERMAS suatu ketika dahulu!?!?!
Penubuhan SWP sebahagian senario politik Sarawak

Posted on April 21, 2012, Saturday

KUCHING: Ketua Menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud menyifatkan kelulusan penubuhan Parti Pekerja Sarawak (SWP) sebagai sesuatu yang positif dalam konteks sebuah negara demokrasi.

Malahan, menurut beliau, terpulang kepada rakyat untuk memilih mana-mana parti yang mereka sukai pada pilihan raya di negara ini.

“Ia (penubuhan SWP) merupakan sebahagian daripada senario politik di Sarawak. Kita telah mengamalkan demokrasi.

“Sebuah lagi parti baharu, kenapa tidak? Ia terpulang kepada rakyat untuk memilih,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan 50 Multiple District 308 Lions Convention di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kelulusan pendaftaran SWP oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) baru-baru ini. Bagaimanapun, berhubung minat SWP untuk meletakkan calon di kerusi Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) kelak, Taib menegaskan: “Mereka bebas untuk berbuat demikian.”

Sementara itu, akhbar semalam menyiarkan Presiden Penaja SWP Dr Ong Lark Sai berkata penubuhan parti itu bertujuan untuk memenuhi kesejahteraan rakyat kelas pekerja.

Ong yang sebelum ini dikatakan akan menyokong perjuangan BN bagaimanapun memberitahu keputusan sama ada memihak parti pemerintah atau pembangkang belum dimuktamadkan.

Ong tidak menafikan parti tersebut berminat untuk meletakkan calon di beberapa kerusi pada PRU13 nanti.

1 comments:

Baca Blog Dalam Facebook Anda