Sunday, April 8, 2012

Najib Tambah Portfolio Baru!?!?!

Jelajah Janji Ditepati sudah mula bergerak!?!?  Namun di atas kesibukan tugas untuk menghadiri acara bersama rakyat, Najib Razak telah menambahkan lagi portfolio beliau!?!?  Ini berikutan tamat tempoh Shahrizat Jalil sebagai senator yang menjawat jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat!?!  Namun demikian, Shahrizat masih lagi memegang jawatan sebagai Ketua Wanita UMNO!?!?  Jasa dan sumbangan Shahrizat kepada seluruh kaum hawa di Malaysia memang mendatangkan kesan kepada mereka yang telah dibela nasibnya semenjak Shahrizat mula memegang portfolio berikut!!??

Dari ibu tunggal ke suri rumah kesemuanya dibela dan diberi pertolongan baik dari segi nasihat atau bantuan kewangan untuk meringankan beban!!?!  Ada juga yang dijemput untuk menyertai kursus-kursus bagi meningkatkan peluang kaum Hawa untuk menceburi bidang keusahawanan!?!?  Jasa Shahrizat akan dikenang dan disanjung!?!?!  Semoga Shahrizat akan berusaha untuk terus memajukan kaum Hawa dalam UMNO pula!?!?
Najib Pangku Jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat
 
TEMERLOH, 7 April (Bernama) -- Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau akan memangku jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat selepas berakhirnya tempoh perkhidmatan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil sebagai senator yang menjawat jawatan berkenaan, Ahad.

Mengumumkan perkara berkenaan pada majlis Pelancaran Program Karisma 1Azam peringkat negeri Pahang anjuran kementerian berkenaan yang turut dihadiri Shahrizat, Perdana Menteri juga memberikan setinggi-tinggi penghargaan kepada sumbangan Shahrizat sepanjang beliau menjawat jawatan berkenaan.

"Program ini merupakan program penutup kepada Shahrizat, bagi pihak kerajaan, saya mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada beliau atas sumbangan yang diberikan," katanya pada majlis yang dihadiri lebih 20,000 orang di Dataran Tok Gajah, di sini.

Turut hadir isteri beliau Datin Seri Rosmah Mansor.

Shahrizat sebelum ini mengumumkan pengundurannya sebagai menteri apabila tamat tempoh sebagai senator pada 8 April ini berikutan isu National Fidlot Corporation (NFCorp).

Perdana Menteri bagaimanapun tidak menyatakan berapa lama beliau akan memangku jawatan berkenaan sehingga pada satu tarikh tertentu.

Bagaimanapun, Shahrizat masih kekal sebagai Ketua Wanita Umno.

Najib berkata Shahrizat juga telah berjanji kepadanya untuk terus memberikan khidmat terbaik sebagai Ketua Wanita Umno.

"Shahrizat dah janji pada saya, sebagai Ketua Wanita Umno untuk menjamin kemenangan besar pada pilihan raya umum ke-13 nanti," katanya.

Ketika berucap pada majlis berkenaan juga, Najib turut meminta semua pimpinan parti dan kerajaan supaya terus menyelami hati dan nurani rakyat.

"Saya berani katakan rakyat semakin memihak pada kita, semakin menaruh rasa sayang, Shahrizat (menerusi program kementerian itu sebelum ini) tekankan perkataan sayang, kalau rakyat sokong, ianya (sokongan itu) adalah dalam minda mereka, tetapi bila rakyat sayang, ianya (sayang itu) letak di hati, bila turun ke hati, pilihannya tentulah hanyalah satu (kepada Barisan Nasional)," katanya.

Najib berkata rakyat akan dapat menilai apa yang dilakukan oleh pihak kerajaan dalam usaha menambahbaik kehidupan mereka menerusi pelbagai bentuk bantuan yang disalurkan.

Katanya, rakyat juga boleh menilai janji-janji yang ditunaikan kerajaan Barisan Nasional berbanding kerajaan pimpinan parti pembangkang yang ternyata gagal melaksanakan sebarang janji yang mereka buat pada pilihan raya sebelum ini.

-- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Baca Blog Dalam Facebook Anda