Monday, April 2, 2012

Nama Bakal Calon PAS Sibuti?!?!!?!

PAS cuma dapat menyenaraikan 3 nama daripada seluruh ahli PAS di Sarawak untuk kerusi Sibuti?!?!  Menurut sumber dari FB pula menyatakan bahawa terdapat kemungkinan dua nama iaitu di bawah dan nama ketiga yang diberikan oleh sumber di Sibuti.
  1. Robby
  2. Haji Johari Bin Bujang
  3. Mohammad Arifiriazul B Paijo
Mohammad Arifiriazul B Paijo
Haji Johari b Haji Bujang

Robby @ Zaid
Sekiranya Haji Johari diturunkan maka PAS akan kalah!!??  Sekiranya Orang No. 1 and No 3. diturunkan juga PAS akan kalah!!??  Kenapa?!?!

"Cuma di BatangAi Sahaja Kita Kalah Sebab Mereka Ini Tidak Reti Undi, Pakai Cawat Lagi, Saya Bukan Nak Hina Tetapi Tempat Yang Pakai Molek Undi PAS.."  
Haji Hadi Awang / Presiden PAS 
bercakap mengenai PRK Batang Ai

PAS shortlists three to contest Sibuti

Posted on April 2, 2012, Monday
MIRI: PAS has shortlisted three professionals to take on Sibuti parliamentary constituency in the upcoming 13th general election.

Its state youth chief Mohammad Arifiriazul Paijo disclosed that among the names submitted to PAS central committee was an Iban.

“PAS has shortlisted three names including an Iban as its candidate in Sibuti,” Mohammad told the press after launching ‘Jentera Pilihanraya P218 Sibuti’ at the party’s office here yesterday, adding that the persons were all locals and well-liked by the villagers and youths.

Also present was PAS Youth national director of operations Mohd Sany Hamzah.

According to Mohammad, based on seats allocation among Pakatan Rakyat parties in Sarawak, PAS was given the task to wrest Sibuti from Barisan Nasional (BN).

He said PAS Miri had been on the ground in Sibuti since last year, meeting people in villages and longhouses including the Chinese community to woo support.

Mohammad, who is also PAS Miri information chief, disclosed that since PAS had not set up its operations room and branch in Sibuti, a team from PAS Miri and Bintulu would mobilise the onslaught.

“Infrastructure and local issues will be looked into if PAS wins the seat,” he disclosed, advising the people not to regard PAS as a race-based party as proven by its openness to propose an Iban as its candidate.

1 comments:

  1. Kalau benarlah Robby akan mewakili PAS di Sibuti seharusnya sedikit sebanyak kita perlu tahu siapa lawan kita ini.. Daripada risikan2 sahih lawan ini bukan budak biasa .. mari kita kenal sedikit sebanyak tentang calon utama PAS ini..
    - Robby ini adalah iban Islam pertama era generasi baru yang sangat berjaya di channel TV iaitu TV Al Hijrah dan desas desus dia tengah mendapat surat tawaran pingat kebesaran di 2 negeri di semenanjung Malaysia sebagai ikon Iban ISlam pertama menjadi kebanggaan orang sarawak juga.

    - Robby ini iban pertama juga sebagai ikon iban Islam yang bukan sahaja boleh berbahasa iban malah dia ni boleh berhasa cina, arab, english dan lebih2 lagi melayu.

    - Dan satu risikan yang mungkin boleh membangunkan sentimen yang mungkin kita tidak jangka keluarganya adalah keluarga keturunan campuran dan dia ni Robby merupakan tanah cucu dari keturunan Datuk Edward Jeli.

    - Moyang nya juga seorang penghulu yang amat terkenal iaitu Penghulu Sibak dan keturunan keluarga2 dia ini ramai yang jadi ketua kaum/kampung dan juga penghulu2.. Difahamkan sedara maranya sangat ramai malah ada yang jadi tuai rumah di kebanyakan kampung2 iban dari niah, sepupok,skaloh,Seloi, Kelitang, Lambir dan ramai juga sedara dia ni di Taman Tunku...

    - Ada juga dari sumber terdekat yang sangat sahih pakciknya adalah penghulu kampung melayu/kedayan di bekenu. ini tak termasuk beberapa nama tuai rumah yang sangat rapat dgn arwah neneknya Seripah dan Kilau... tebaran keluarganya sangat ramai di baram dan sibuti...

    JAdi ini menjadi indicator kepada kita agar jangan memandang rendah siapa dia Robby ini.. Skrg dia telah menjadi kebangaan orang2 Iban terutama dari kaum keluarganya yang sangat ramai di sibuti, baram dan Miri.. PErtaliannya sebagai cucu menakan Edward Jeli sedikit sebanyakan akan melonjakkan calon ini menjadi sangat diterima oleh orang Iban dan kebolehnnya berbahasa cina tidak musthil sokongan penuh dari masyarakat cina kepada calon ini ...

    JAdi kita jangan sekali2 pandang rendah pada PAS dalam soal ini kerana kekuatan calon ini sendiri akan menepis sentimen agama dan kaum.. makin kita melemparkan serangan kepada calon ini secara peribadi kita seolah2 melemparkan sentimen kepada orang2 iban dan mungkin ramai orang iban akan tersinggung dgn kita,.. Harap info ini menjadi panduan kepada kita kalau boleh kita tarik calon ini sebelum dilepaskan betul dia bertanding dan menjadi senjata terkuat utk menawan hati pengundi...

    ReplyDelete

Baca Blog Dalam Facebook Anda